Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Trenger ikke de hjelp?? Har selv en vennine som legene har gitt opp :-(
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Men så ta grep da kvinne! Start en FB-gruppe. Start en innsamlingsauksjon! Det er mye man kan gjøre, men en ting man ikke gjør er å sette svake syke mennesker opp mot hverandre. Det gagner ingen.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Jeg forstår hva du mener... I vårt samfunn så skal alle få den hjelpen de trenger, ikke bare de som klarer å få oppmerksomhet (enten selv eller ved andres hjelp).
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Jeg har ikke råd til å gi 200 kr til alle de dødssyke som er gitt opp av legene jeg. Derfor støtter jeg ingen personlig, men noen landsforeninger.
Gjest Tale30 Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Regine har faktisk midt i en livskrise klart å stable på bena et enormt apparat som skal kunne hjelpe henne til å søke hjelp utenfor Norge. Som de sier: Der Norge sier nei, gir de ikke opp i andre land. Det sier litt. Hun fronter denne sykdommen på en måte som kan gi info og hjelp til andre i liknende situasjoner som ikke ønsker å sette seg i medias søkelys. Jeg tror hun forsøker å sette synlige spor etter seg. Jeg så intervjuet med henne hvor hun sa at en av de tingene man var redd for når man skulle dø var å bli glemt. Nå får hun skrive bok, hun får ha en utstilling, hun får sin historie kjent. En av de viktige ringvirkningene av denne aksjonen er at fokus rettes mot denne sykdommen. Skulle det være at hun får hjelp i utlandet på et stadie av sykdommen som de anser for tapt kamp her i Norge, så vil det komme alle nordmenn som får denne diagnosen til gode. Jeg syns det hun gjør er helt fantastisk, og jeg håper at flest mulig bidrar.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Jeg ønsker henne alt godt, og håper hun får til at andre får hjelp på sikt. Likevel har jeg ikke råd til å støtte alle som er dødssyke med 200 kr. Jeg synes heller ikke en er mer verdt enn en annen. Derfor støtter jeg organisasjoner.
Gjest Tale30 Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Anonym 19:58 Jeg forstår hva du mener, og det er jo ditt valg. Egentlig så ser jeg ikke på det å gi penger til denne aksjonen som støtte til en dødssyk, men som lønn for den viktige jobben hun gjør. Dersom en dødssyk bruker sin tilmålte siste tid til et slikt arbeid som hun har gjort kan jeg gjerne bidra til en timeslønn for vedkommede. Det er likevel ikke flust opp av dem som gjør det, så jeg føler ikke at jeg ville loppe meg på å hjelpe enkeltpersoner. Ved å støtte Regines sak, vil man også indirekte støtte kreftforeningen ved at de eksponeres i media. Fokus settes på behovet for mer penger til forskning på dette feltet, og det vil folk ha i bakhodet neste gang kreftforeningen gir penger. Skulle det gå så galt at Regine ikke får benyttet pengene, gis summen til forskning.
Gjest Tale30 Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Neste gang Kreftforeningen ber om penger skulle det være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå