Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært en flittig leser av innleggene her, og de har vært utrolig bra for meg. Masse nyttig informasjon og råd til en uvitende sjel;-)

Imorgen skal jeg ha mitt første besøk hos Hausken, så er meget spent. Vi har prøvd i ca 14 mnd, har hatt tre pp med pergo uten hell. Så nå har vi bestemt oss for å prøve hausken etter all den positive omtalen, samt at en venninne har hatt meget god erfaring med de.

Kjekt å følge dere andre. Ser frem til å følge dere alle videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hanmon!

Du går en spennennde tid i møtet som kan innebære alt fra oppturer og nedturer;) Du er i gode hennder hor Hausken, de er et dyktig og utrulig hyggelig team der;)

Holder selv til der og skal i gang ganske snart nå ,så kanskje vi blir å slå følge denne runden;)

Ønsker deg lykke til på konsultasjonen i morgen!!!

Skrevet

Hei Alid@

Takk skal du ha, blir spennende imorgen.

Hvor langt er du i denne prosessen? Hvor mange forsøk har du hatt?

Hadde vært kjekt å slå følge i denne runden;-) Godt å ha noen å dele erfaringer og opp/nedturer;) satser såklart på kun oppturer;-))

Hanmon

Skrevet

Heisann og velkommen hit!! Er selv ganske ny her, og det er veldi greit å lee om andre som har litt mer erfaring enn det jeg har..:)

Er selv i gang med mitt 1.forsøk hos hauken. Kjekkt å se det vi er flere. Vi var på samtale der i mars å allerede i mai skal vi nedover for uttak/innsetting. Det er en kjempe kjekk gjeng som jobber der, har ihvertfall ikke angret på valget mitt!!

Å ja.. selfølgeli satser vi på oppturen.. dette året er da det skal lyse positivt for alle her inne:)

Lykke til i morra!!

Skrevet

Selgfølgelig satser vi på bare oppturer, jeg har hatt mine nedturer så nå må jeg være ferdig med dem;) Håper dere er så heldige at dere lykkes på første forsøk;)

Jeg har vært igjennom litt og kort fortalt så har jeg hatt 4 operasjoner hvor en av dem var åpen operasjon alt dette pga sykdommen endometriose. Har hatt 2 kanselerte forsøk pga fare for overstimulering 2 avbrutte fryseforsøk, 3 negative ivf forsøk og i tilegg hvert inne å punktert cyste, fjernet deler av livmorhals pga celleforandringer og har fjernet polypp i livmora.

Siste operasjon hadde jeg nå i januar der var det mye endo forandringer og jeg fjernet begge eggledere fordi dem var væskefyldte og det er ikke gunstig med tanke på ivf.

Deretter har jeg gått 3 mnder nå på hormonkur for å skrumpe inn den endoen de ikke klarte å fjerne og nå hadde vi nylig et avbrutt fryseforsøk. Har gått igjennom litt, men er jo ikke alene om det så vi står på videre til vi lykkes en dag og det skal vi nemlig;)

Så planen er å starte på full runde med stimulering igjen ved mens om ca litt over en ukes tid så da blir det uttak i juni en gang;)

Går fort å komme i gang hos Hausken så dersom alt er ok får dere sikkert starte så fort dere selv ønsker det;)

Blir spennennde å følge med dere og ragna79 du er jo ikke langt unna ditt første uttak;) Er enig med deg ragna79 at det er en kjekk gjeng som jobber der;) Ønsker deg lykke til under behandlingen nå og håper alt går på skinner framover, krysser fingrene for deg!!!!

Skrevet

Huff, det var litt av en historie du hadde! Brat du ser positivt på de, en dag går de skal du se.. kanskje neste gang. Krysser virkelig fingrene for deg:)

Sellv har jeg pcos, da jeg var hos hausken var han meget positiv, så jeg håper han har rett:)

Elers er det jo ikke så lenge jeg har holdt på me spraying, men foreløbig merker jeg ingen ting.. så håper det fortsetter sånn.

Ihvertfall veldi koselig her inne å få snakke me folk som e i samme situasjonen. Er man ikke oppi det selv, er det vel ikke så lett å forstå hva man går igjennom.

Blir spenene å følge me dere ale fremover!! Krysser fingre, tær og alt om er for att det skal gå bra for ALLE her inne!!

Skrevet

Huff, det var litt av en historie du hadde! Brat du ser positivt på de, en dag går de skal du se.. kanskje neste gang. Krysser virkelig fingrene for deg:)

Sellv har jeg pcos, da jeg var hos hausken var han meget positiv, så jeg håper han har rett:)

Elers er det jo ikke så lenge jeg har holdt på me spraying, men foreløbig merker jeg ingen ting.. så håper det fortsetter sånn.

Ihvertfall veldi koselig her inne å få snakke me folk som e i samme situasjonen. Er man ikke oppi det selv, er det vel ikke så lett å forstå hva man går igjennom.

Blir spenene å følge me dere ale fremover!! Krysser fingre, tær og alt om er for att det skal gå bra for ALLE her inne!!

Skrevet

Da går du kanskje på metaformin også eller??

Er jo litt fare for overstimuleringer når men har pcos, men Hausken ordner dette så det kommer til å gå fint;)

Hausken er så positiv og får jo folk til å tru at man kan flytte fjell, så ikke rart man er opptimistiske etter å ha vært der;)

Han var veldig opptimistisk når vi også var der, jeg var jo mere realistisk og prøver nu og ikke ha alt for høye forhåpninger med tanke på at jeg har aggresiv endo, men man klarer jo ikke la være å bli smittet av hannes opptimisme;)

Så bra at du ikke kjenner noe bivirkninger av sprayen, håper det fortsetter slik.

Er kjekt å følge andre i samme situasjon for som du sier det er ikke alle som forstår så lett hva en går igjennom og dette er et supert forum til nettopp dette;)

Skrevet

hei igjen!

Nei, han spurte veldi om vi hadde hatt noen i slekta me alders diabetes. Jeg spurte mamma, men ho visste ingen som hadde hatt noe sånn. så jeg slapp å gå på metaformin.

så no er det bare å praye i vei noen uker før jeg begynner på sprøyter.. så får vi krysse fingrene for det skal gå.

Jeg er selv også veldi realistisk. og bikker vel heller mer mot det negative, er ikke bra det heller. Men når man har vært prøver i 8 år og ingenting som har skjedd enda, er det vel lett for att det blir sånn..

Skrevet

Ja det gjorde han med meg også og nå når vi va der sist så hadde moren mitt akkurat fått det, så da ble det bestemt at jeg skulle ha metaformin i tilegg til prednisolon og klexane. Blir mye å holde styr på men det går nu sikkert helt fint det også;)

Trur det er veldig greit å finne an balanse mellom å være opptimistisk og realistisk, jeg synes i allefall det er greiere å takle evt nedturer da;)

Tror at vi skal lykkes, men vet bare ikke om det blir nå eller ved neste forsøk sånn tenker nu jeg. Er viktig å ha tro å være opptimistisk :)

derom det evt blir en nedtur så blir man uansett veldig lei seg.

Mange som lykkes på første så kanskje denne gang er det nettopp deg;)

Hvilke medisiner går du på og hvor store doser om jeg kan spørre??

Skrevet

ja, det er sant:)

nå går jeg bare på synarela.. 3 ganger for dag. Skal starte med 225 ett eller anna..( e ikkje sikker ka de måles i detter her)hehe med Gonal-F.

Å det var vel det:)

Skrevet

Ja var det han hadde lyst å sette meg også på, men etter 2 kanelerte forsøk pga fare for overstimulering synes jeg selv det var litt høyt så jeg gikk på Gonal-F 150 IE. (som det måles i)

Ble overstilmulert den gangen også, men fikk innsett og var knall dårlig i over en uke, har bare vært værre syk når jeg hadde tarmslyng så det sier nå sitt. Men det gikk seg nu til;)

Var litt keen på å sette ned dosen litt mere denne gang, men det ville ikke Hausken for han mener det er best for eggene at de får en pangstart og ikke blir gående i evigheter for å modne eggene til uttak. Blir bedre forsøk sier han og han liker at man er litt overstimulert.

Dessuten er ikke alle forsøk like så trenger ikke bli like dårlig som jeg var sist;)

Og det håper jeg seriøst ikke,for å være så der dårlig å reise hjem så langt var ikke en bra kombinasjon.

Men satser på at det går bra neste gang for velger å høre på han for vil jo ikke gjøre et halveis bra forsøk så da får det bare stå seg til. Kroppen er heldigvis sånn at man glemmer fort smerter;)

Skrevet

Hanmon, hvordan har det gått på samtalen hos Hausken i dag???

Er spendt;)

Regner med dere er full av opptimisme;)

Skrevet

Hei på dere;-))

Det gikk veldig bra;-) Og som dere begge sier, de som jobber på hos Hausken er fantastiske.

Vi kan begynne så snart jeg får menstrasjon;-) så det var jo bra.. Slipper nesesprayen, skal begynne rett på sprøytene. De valgte å gi oss forholdsvis smådoser ved dette første forsøket, 125, og har skjønt at det ikke er allverdens...

Jeg har gått på metformin siden desember, pga PCOS, og det mente han hadde gjort at eggløsning etc var kommet igang igjen..

Går alt etter planen så blir det uttak i uke 21/22... Så plutselig så var alt så nærmt;-) Så da kan vi jo virkelig følge hverandre;-)

Rart hvordan man føler seg ette man har vært der.. Jeg føler meg så lettet, føler meg mange kilo lettere;-) hehe..

Hilsen en smilende hanmon

Skrevet

så kjekkt å lese da hanmon!! Blir jo faktisk nesten samtidig som meg det da.. Jeg skal ned i uke 21.

Ja, som du sier. Rart hvordan man føler seg etter å ha vært der.. hehe på vei ned dit var det heller en laaang, stille å kjedeli tur. Så mange spørsmål som surret i hode.

Men på veien hjem igjen var en helt annen..hehe. er så deili å få vite korti en får komme igang, å att vi slipper å stå mange måneder på vente liste:)

Skal bli spennende å følge dere videre jenter:)

Skrevet

Det var det jeg tenkte hanmon at du fikk starte med en gang og det er jo bare helt supert;) Heldig er du som slipper sprayen;)

Er en relativt lav dose du går på, men trur det er en ok dose med tanke på sykdommen du har sånn at du ikke blir så overstimulert for tru meg det er ikke artig.

Nå er dere nesten likt i løypen så da blir det jo kjekt at dere kan følge hverandre:)

Jeg også går på metaformin og skal gå på det frem til forsøket er ferdig i tilegg til prednisolon.

skal heie på dere!

God helg jenter!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...