Gå til innhold

Hjelpe og trøste...22 % +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på kontroll i dag, er uke 32-4.

Har bedt legen følge opp størrelsen på babyen da førstemann var 4200 g og hadde en vanskelig fødsel.

Så - i dag fikk jeg beskjed om at babyen ligger 22 % over gj.snittet.. Hjelpe og trøste.. det tyder på 4300-4400 g..

Dere som har fått store barn - og gjerne hatt vansker i den første - blir det likt eller kan fødselen gå greit neste gang?

Har ikke angst for å føde, vl bare unngå samme situasjon som sist...

Ellers var alt perfekt og babyen har det kjempefint..og det er jo det viktigste:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva tenker du om dette da. Er det ting som kan gjøres, legen min sa at hun anbefalte keisersnitt vis ungen ble regnet til mer enn 4000g. skal på sjekk om et pr uker samme som deg:) sist var han 5 dager bak gjennomsnittet. Det er min første.... Hva var jævlig med første mann for deg????

klem

Skrevet

De ser ikke noen grunn til å gjøre noe som helst, tror jeg.. Bare om barnet snur se til sete igjen, da er det for stort og de anbfaler KS.

Jeg vil jo egentlig unngå KS, men vil heller ikke ende opp i en svært langvarig fødsel som sist, som endte med tang og ganske mye "rifter"... Tror jeg sydde 20 sting eller noe;) Var 38 cm i hodeomkrets...+ tangen..AU!

Det merkelige er at etterpå tenkte jeg ikke på at det var så ille, "premien" var jo så flott! :)

Men dette er nesten 12 år siden og jeg har liksom fått det på avstand og vil helst ikke oppleve det igjen..

Vil så gjerne oppleve en fødsel som går "etter boka".. Vet man ikke kan garantere det, men da kan en jo vurdere igangsetting før termin iallfall...for å unngå at barnet blir så innmari stort..

Skrevet

Skjønner. Høres ikke godt ut. En vanlig fødsel drømmer alle om, håper på det samme som deg:)

Ikke akkurat morro å få skrekken med nr 1!!!

Du er tøff:)

Skrevet

Hei.

Jeg skal ikke ha baby nå, men er inne å titter litt innimellom:o)

Da jeg fødte min første, hadde jeg en fødsel som varte å rakk i 20 timer og vel så det, var egentlig en tøff fødsel grunnet veldig sliten mamma. Men hadde ingen komplikasjoner da.Gutten veide 3610gr og var 51 cm lang og hadde en hodeomkrets på 38 cm. Jeg måtte sy en del sting også. Dette var i mars. I desember året etter fødte jeg ei jente, hadde en kjempefin fødsel, gikk raskt dvs fra 4 cm åpning til hun ble født gikk det 4 timer. Jeg var aktiv under hele fødselen og brukte kun lystgass under pressriene, i motsetning til fødselen året før da jeg sa jatakk til alt de hadde å tilby:o). Men ut kom altså ei fin jente på 4625 gr, 52 cm lang og 39 cm rundt hodet. Jeg hadde ikke så mye som en liten rift i underlivet, og jeg kan med hånda på hjertet si at dette var en mye bedre og mindre smertefull fødsel enn nr 1.

Så med andre ord trenger du absolutt ikke få samme fødselen denne gangen som sist:o)

Ønsker deg lykke lykke til, og håper fødselen går like bra som min:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...