Bodø80 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jeg har vann i fingrene og det er ganske ubehagelig. Jordmor sier det er helt normalt og at det er vannet som presser på nervene. Hun sier også at det er lite en kan gjøre med dette og at det vil gå over etter fødselen. Anbefalte meg å drikke masse vann og unngå salt mat. Det har blitt verre og verre de siste dagene/nettene og jeg har nærmest flyttet inn på toalettet. Noen som har andre tips mot dette enn vanndrikking? Har termin om 12 dager men synes dette er veldig plagsomt, får nesten ikke til å bruke høyrearmen....
Ooops I did it AGAIN Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Huff, hadde det sånn da jeg gik med eldstemann. Var en varm sommer fra mai til august...og jeg så ut som en elefant;) Det som er så innmari er at det går nok ikke over før etter fødselen.. Men da går det også ganske fort tilbake stort sett. Men at armen min sovner opplever jeg bare på natten, og på dagen kun at et par fingre dovner bort.
meg & lillegullgutten Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Jeg våkner opptil flere ganger i løpet av natten av at hendene mine sover. Ikke så artig når jeg i tillegg må opp på do en 4 ganger i tilegg. Har 40 dager igjen til termin. Trenger gode forslag jeg og ja!..
Hulahula77 Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Jeg har også problemer me at spesielt høyre hand er helt borte, dovner bort. Ligger me den utenfor sengen for å få igjen følelsen, er helt pyton dette men tror vi må leve me det til etter barnet er født. Var på sykehuset igår, å jeg spurte om hva grunnen var.. å da sa hun jordmoren jeg var til at nerver i handledd å i nakken ligger i klemm slik at hendene eller fingrene dovner bort. Men dette er helt normalt! Har 49 dager igjen til termin. Hadde det forøvrig slik i forrige svangerskap også.
enitram Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 har det også sånn, og fikk henvisning til sykehuset av jordmora mi. De kaller det carpal tunnel syndrom, og det er ganske vanlig for gravide. (Når ikke-gravide får det kalles det også musesyken tror jeg... ) Jeg har fått tilpasset skinner til å ha rundt håndleddene mine, som stiver av håndleddene så ikke nervene kommer så mye i klem. Har hjulpet meg masse! Så hvis man er veldig plaga av at hendene dovner helt av, så kan det jo være verdt å få slike skinner. I de aller fleste gravidtilfeller forsvinner dette etter fødselen (ikke nødvendigvis samme dagen da...) Om det ikke forsvinner kan man operere det (er en liten operasjon, men er jo greit å ha begge hendene tilgjengelig med en liten bebis)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå