oda09 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Noen gode råd? Hvordan foregår samtalen og blir det utført GU? Kjenner jeg er litt spent. Ønsker og er anbefalt KS av egen lege etter totlaruptur grad IV i 04. Er nå i uke 35.
mmmmstine Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Heia Har mange gode råd for hva du ikke må si og gjøre hvertfall. Hvordan sykehus skal du til da? Mine samtaler gikk ikke bra, så er kjempe deppa. Du må bare fra første setning si at du IKKE tør å føde normalt en gang til. Du må være så klar på at det klarer du IKKE osv.... Jeg vinglet litt fram og tilbake og sa at jeg skulle jo selvfølgelig ønske jeg klarte en normal fødsel men trodde ikke jeg klarte.... Men da jeg bestemte meg for at jeg virkelig ikke tør å¨prøve så mener de at det er et lite håp siden jeg første gang sa at kanskje.... Hva tenker du sjøl da?
oda09 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 Jeg er fast bestemt på at jeg ønsker KS. Har gått mange runder og lest mye, vet det kan gå bra denne gangen. Men jeg har livet så kjært at jeg ønsker ikke å gamble. Om det skulle bli komplikasjoner etter KS må jeg bare ta det som det kommer. Ny total ruptur ville jeg klandret meg selv for. Er det totalruptur som er årsak til ditt KS ønske også?
mmmmstine Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Mitt ønske for keisersnitt er fordi jeg er livredd for denne fødselen. Forrige fødsel endte med hastekeisersnitt og har slitt mye med min psyke etterpå og hadde fødsels depresjon. Ting er blitt så ille nå etter jeg fikk vite at jeg ikke får keisersnitt så sover ikke, har angst og er langt på vei til å møte den berømte veggen igjen. Er så sliten.... Hvem er det du skal ha samtale med i morgen da? Vet du om fast legen har noe de skulle sagt i slike tilfeller eller er alt opp til de på sykehuset? Ønsker deg hvertfall masse lykke til i morgen og håper det går rett vei for deg slik at du får det du ønsker og trenger
oda09 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2009 Huff det hørtes ikke noe greit ut! Jeg skal til samtale på sykehuset. Har hatt hypertensjon hele svangerskapet så jeg er tett fulgt opp av privat praktiserende gyn. Han har jobbet som overlege på sykehuset jeg skal til samtale på og det er han som anbefaler KS og henviser meg, men alt avhenger jo av han jeg møter i morgen. Du kan jo få legen din til å skrive et skriv til sykehuset som forklarer din situasjon objektivt. Ikke gi deg:-)
mmmmstine Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Du må fortelle meg hvordan det gikk etter samtalen da og råd til meg.... Jeg har vært på mange samtaler og skal på den siste nå på fredag. Men han sier at han har bestemt seg så vet ikke. Gir de en sjanse til og hvis ikke drar jeg rett til fast legen min og håper på å få hjelp der. Fikk bare beskjed at jeg kunne jo velge et annet sykehus som gjorde keisersnitt av psykiske årsaker, for de gjorde det kun etter fysiske grunner. Men jeg bor ganske dumt til da og kan kun velge det sykehuset, men hadde jeg visst om dette for lenge siden så kunne jeg jo tatt fly til et annet sykehus og fått det. Nei har ikke gitt opp enda, men det er tungt nå. Gruer meg så....
Pusine Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Korleis gjekk samtalen idag ? Var sjølv på samtale idag, og fekk dato. Så no er det kun 3 1/2 veke til vetlebror kjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå