Gå til innhold

får ikke sove om nettene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne som har slitt mye med angst, men går til psykolog.

I det siste har jeg drukket vin for å kunne sove om nettene, men de kveldene jeg ikke tar meg et glass vin før natta, våkner jeg opp flere ganger og opplever noe ekkelt; våknet opp med kraftig hjertebank, svimmel og følelsen på at jeg skal besvime, føler svak skjelvning i kroppen og føler meg i en tilstand mellom drøm og virkelighet.

Nå har jeg kuttet ut alkoholen helt, og jeg er plaget med dette de siste nettene, tør ikke å fortelle dette til psykologen i frykt om å bli stemplet som alkoholiker.

Hva er dette? er det avhengighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nok en begynnende avhengighet vil nå jeg si, men det spiller ingen rolle nå som du har tatt grep om å endre den vanen.

Jeg synes du skal snakke med psykologen om dette, for er det ikke viktig at psykologen får all informasjon? Og kanskje han/hun kan hjelpe deg med teknikker for å roe ned kroppen slik at du får sove eller noe slikt. Jeg forstår ikke helt hva det er som skjer med kroppen din om natten, men tanker som slår meg er sånt som angstanfall eller kanskje trøbbel med å puste. Snakk med lege også synes jeg!

Skrevet

Hvor lenge har du drukket?

Hvis symptomene går over etter at du har vært uten alkohol noen uker, vet du jo hva det er.

Ellers er det lov å bruke angstdempende tabletter eller innsovningstabletter ved behov. Kroppen blir fryktelig sliten av å være anspent og med lite søvn over lengre tid. Da blir angsten bare verre, og det kan være godt å få tatt seg inn igjen ved hjelp av tabletter.

Men, for all del, fortell alt til psykologen!

Skrevet

SNAKK MED LEGEN DIN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...