Sigbeth Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Ser det er mange som klager over det eller ikke vil det. Vi er forskjellige, men jeg tenkte bare jeg skulle dele mine erfaringer fra forrige svangerskap, da gikk jeg 9 dager over termin. Denne perioden (det var en uke da, for vannet gikk faktisk 7 dager etter termin - ja, lang fødsel...) var en av de mest spesielle i livet mitt. Det var en slik spesiell stemning! Det var som å bo inni en boble - på den ene siden helt surrealistisk at det snart skulle komme en baby, på den annen side kunne også jeg bli utålmodig. Men av og til var det bare fint slik det var - jeg leste bøker og gikk turer og så Hitchcock-filmer. Og så var det sommer og varmt! Det var veldig spesielt, og vanskelig å beskrive. Men ganske fint å tenke tilbake på! Fikk bare for meg at jeg skulle dele det med dere!
Annabeth Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Så flink du var til å fokusere rett, tror det er superviktig, ikke alltide så flink til det selv..Takk for at du delte det, ja det er jo veldig spesielt, er bare 2 dager over selv da men jeg lengter sånn etter å bli ferdig og etter babyen.. men du har helt rett, man må jo bare prøve å gjøre det beste ut av dagene.. Men ja man er i en slags boble.. Veldig rart er det.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Jeg tror ikke folk her inne klager over å gå over termin for sin egen del, eller fordi de er lei. Ny forskning viser at det er ganske stor risiko å gå over termin - for babyen. I Norge har det vært store forskjeller på hvor lenge en lar kvinner gå, fra en uke til 3 (!) uker over termin, men de er nå i ferd med å endre dette noe. De fleste ligger vel kanskje på to uker ennå, mens noen har 12 dager og noen plasser helt ned i en uke. Synes det er på tide de tar forskning fra andre land på alvor. Det er også forskning som viser at det ikke er større risiko for KS ved igangsetting, som de ofte bruker som argument for å ikke sette igang fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå