Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Hei! Kanskje litt ekkelt å skrive om det her, men det er vel flere enn meg som sliter litt med dette? Mener at jeg hørte/ leste her inne om ei som anbefalte honning over natten, og at det skulle hjelpe umiddelbart. Er dette sant?? Noen som har forsøkt det? Skulle gjerne ha hatt en løsning som fungerer kjapp, men syntes det hørtes litt rart ut med honning...? Eller er det noen her som kan anbefale noe annet middel som fungerer bedre enn de "vanlige" midlene??
mumtobe09&10 Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Kjøp svisker og dytt innpå! Jeg opplevde å få veldig treg mage etter fjorten dager i syden, og spiste masse svisker når jeg kom hjem igjen. Hadde da antydninger til å "utvikle" en, men etter noen dager var det helt borte - og har ikke merket noe siden. Har hørt flere også har blitt "kurert" ved å spise svisker. (Selvom det smaker pyton)
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 Uff! Det klarer jeg bare ikke... Er ikke spesielt glad i svisker nei! Ingen andre tips og råd å få? :-)
Gjest Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Ja, kjære deg. Det er masse hjelp å få. Jeg fikk hemoroider mot slutten av svangerskapet, over natten. Ikke no gøy, hadde lyst å dø. Lå bare å vred meg i smerte. Du må gå rett til apoteket å kjøpe Lactulose (en drikk som holder avføringen myk) (hvis du selvfølgelig ikke har lyst å spise svisker, pærer osv osv. Dette funket for meg fram til dette punktet i svarskapet, da måtte det sterkere lut til) Så må du ha engangsservietter for underlivet/bak og hemoroidekrem (AlcosAnal og Xylocain). Mitt råd er å kjøpe begge. Når det er ille (som det var i begynnelsen) brukte jeg Xylocain, og nå som det er myyye bedre bruker jeg bare AlcosAnal etter jeg har vært på do. Det viktigste er å holde alt rent og pent. Kan anbefale våtservietter, lett dusjing og grønnsapevann (sett deg i det og ta et "bad"). Trenger ikke gjøre alt dette, men den du liker best. Hvis det er skikkelig ille og du vil ha "føl deg straks bedre" - pille, klipp fingrene av noen engangshansker, fyll de med litt vann og legg i fryseren. Når den er klar legger du den i en engangsserviett, hiver deg på senga (surr opp dyna til et fjell og legg deg på magen). Da har du rompa høyt, blodet *faller* tilbake og det kalde hjelper på hevelse. Deilig! Lykke til. Tok meg en dag og en natt så var jeg nesten meg selv igjen. Og etter fire dager hadde jeg omtrent fått livet i gave igjen. Det kommer til å bli så bra, hold humøret oppe:)
Snuppa & llillebror Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Hei! Jeg er i uke 37 nå, har slitt med hemoroider i 7 uker nå... Prøvd ALT av tips, men ingenting som hjelper... Hjelper kanskje i noen timer nå og da, men er FULLT av store hemoroider som ikke går vekk. Har innstilt meg på at de ikke vil gå vekk før etter fødselen jeg... Håper du er heldigere enn meg, HI!!
Snupi ♥ termin 24.mai 2009 Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Jeg har også prøvd diverse... Har endt opp med Alcos Anal som jeg smører på 3 ganger i døgnet etter vask. Er blitt betraktelig bedre siste dagene. Elles drikker jeg Biola, spiser Activia youghurt, grovt knekkebrød, epler og begyndte forsiktig med Lactulose i dag, drikker også masse vann. Prøvde med linfrø noen dager, men syntes ikke det hjalp. Ser ut til å ha kontroll på hemeroidene for øyeblikket, men er bekymra for nye! Er sa innmari irriterende når man har det, og vondt! Skal også prøve med Xylocain som foreslått over her. Lykke til!
_Lotus_ Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Xylocain er bare smertestillende, så det vil ikke kurere, men lindre. Men det er jo greit at man slipper å ha vondt iallefall:) Hvis man blir veldig plaget kan man snakke med legen sin, det fins stikkpiller legen kan forskrive hvis han/hun mener det er forsvarlig.
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 23. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2009 Tusen takk for alle råd! Nå skal de til pers!! Lykke til til dere andre som også er plaget av dette!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå