Gå til innhold

Når kjøper dere barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

Bare titter innom fra 1. trimester. Er kun i uke 10, så hjerte slå i går da:) Så håper det går bra denne gangen. Men det er flere uker siden jeg fant den perfekte vognen. Og vet om noen som skal selge den jeg vil ha 1000kr billigere enn butikkpris! Men har ikke termin før i november, så kan jo være at den kommer på tilbud senere.. men ikke sett så mange simo vogner på tilbud. Er bare de knalle fargene. Noen som vet om hvor de selger rimelig simo kombivogner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I så fall er det vel bare å slå til? :-)

Jeg er i uke 25 nå og skal til 3D ultralyd om 2 uker. Vi har bestemt oss for vogn, men siden jeg er så møkk lei av nøytrale farger og ikke vil ha blått osv til jente, så er det egentlig kun en farge som jeg liker som verken er nøytral eller guttete, og den er det litt rosa på, en vil dobbeltsjekke at det virkelig er jente før vi bestiller den. Litt kjipt å ta feil liksom, hehe...

Om du bor i Bergen så har Simo-butikken i Åsane storsalg nå med opp til 50% rabatt på flere vogner også Simo. Lykke til med vognkjøp da!

Skrevet

Vi bestilte vognen på fredag i forrige ukem da var jeg akkurat 22 uker :-)

Den skal komme til butikken i juni så henter vi den når vi ønsker. Har termin i august,.

Skrevet

det salget i åsane.... gjelder det den svarte simo vogna også??

var der for ca to uker siden, av simo vognene var det kun på bagvogn og den orangefargete og den tåkeblå.. men ikke svarte...

Skrevet

Det vet jeg ikke. så ikke så nøye på dem da jeg aldri vil ha Simo igjen, bare registerte at det var salg på dem, og alle andre vogner, utenom den jeg vil ha ;-) Er ikke lenge siden jeg var, 6 dager siden eller noe sånt.

Skrevet

Alva: Er ikke simo noe å anbefale siden du aldri vil ha den igjen? Jeg er førstegangsfødende, og har ikke peiling! Syntes bare den brune vognen så veldig fin ut, men er jo viktigere at den er praktisk.

Skrevet

Jeg personlig liker ikke den vognen, men vet om mange som er kjempefornøyde :-) Kommer helt an på hva man vil ha av en vogn. Jeg har funnet ut at ingen vogner dekker absolutt alle behov, så jeg vil råde deg til å tenke over hvor du kommer til å bruke vognen mest (tror du), og deretter velge vogn.

Simo er veldig fin om du skal gå mye turer på ganske rette veier, grus, skogstier, i snø/slaps, går til butikken for å handle (god plass til poser under) osv og lite inn og ut av bil. Vognen er stor og romselig, men den er også tung å løfte (inn og ut av bil), ganske stor sammenslått og man må ha litt kraft på håndtaket for å vippe den rundt når man skal svinge.

Er ditt bruk slik jeg beskriver, så er Simoen antagelig perfekt for dere :-)

Dersom du mener primærbruket ditt blir på ganske bare veier med asfalt som er litt svingete, en del turer på kjøpesenter/byn/butikker, skal mye inn og ut av bil osv, så vil jeg fråråde Simo sine vanlig duo/kombi vogner og heller gå for en vogn som er mye lettere av vekt, blir mindre sammenslått og har enten 1 svingbart hjul foran (3-hjuling) eller 2 svingbarehjul foran som er litt tettere og mindre enn de bak. Disse vogntypene er mye lettere og mer behagelig å trille når man skal snu vognen ofte/mye og ha den med seg på trange plasser osv.

Tenk også litt over klimaet der du bor og om du tror babyen kommer til å sove mye ute i vogn, eller mest inne. Skal babyen være mye ute og været ofte er litt ruskete og eller kaldt der du bor, er det f.eks viktig å tenke på at kalesjen bør kunne dras godt fram og at vognen er lun også i sportsvognsdelen (at det går an å kjøpe fotpose til den?). Mange førstegangsgravide går litt i den fellen at de kun ser på bagen, men det er sportsvognsdelen man bruker mest. Sørg for at du kan legge ned ryggen på den med bare en hånd, tenk over om du vil at den skal kunne snus begge veier, om den virker lang nok i ryggen osv.

Er vanskelig å velge vogn, jeg har tenkt veldig masse denne gangen (er jo fjerde gangen nå) og har funnet den jeg _tror_ vil være perfekt til oss og vårt bruk, men er jo umulig å si før man har prøvd ut en vogn i en del måneder om man har truffet blink eller ei ;-) Denne gangen går vi for Emmaljunga Nitro City med Citybag til, denne vognen passer slett ikke til all type bruk den heller, men jeg tror det er den som passer vårt bruk best.

Skrevet

hei hei :-)

Vi kjøpte vogn så snart vi fant ut at det var tilbud. 4000 kroner for en utgått SIMO modell, med bærebag. Kunne ikke si nei, selv om jeg bare var komt i uke 10 da ;-P

Men nå står vi i fare for å måtte levere den tilbake, det kan være tvillinger =O

Skrevet

Bestilte vogna for et par uker siden, og skal å hente den i morgen!! =) Svart Simo kombi med vendbart understell... Jeg er foresten 24uker på vei i morgen =)

Skrevet

Jeg har gravd fram min gamle simo som vi brukte til de to store. Den ble kjøpt i 1994. Synes det er kjempegøy å bruke den samme vogna til alle tre, med så mange år i mellom. Vogna trenger litt smøring og en god vask, men er ellers like bra.

Skrevet

Tusen takk for :)

Siden jeg har termin i november regner jeg med jeg trenger en vogn som fint kan trilles i snø. Bor vel egentlig litt på landet, men elsker shopping og er stort sett på et shoppingsenter hver helg! Samtidig er jeg avhengig av å få vognen inn og ut av bilen bare jeg skal på butikken. Jeg studere, og kunne vært praktisk å hatt en vogn som er lett å få med seg rundt. Må kanskje revurdere dette litt! For jeg har kun sett på utseende på bagen, og ikke tenkt praktisk.

Hva ville du anbefalt? lett å få inn i bilen + fin å sove i ute og trille i snø! Kanskje ikke fått måkt gårdsplassen!

Skrevet

Bortsett fra biten med snø ville jeg egentlig anbefalt deg å kikke på den jeg har tenkt å kjøpe, men jeg tror nok ikke den er så god på snø.

Jeg vil tipse deg om en side som heter "barnevognguiden.no", registerer deg der og spør, så får du sikkert masse gode råd fra veldig erfarne vognbrukere. Her holder de til de som har vogndilla og gjerne prøvd ut både 10 og 15 vogner, og dermed har litt mer erfaring en gjennomnisttsmammaen ;-)

Skrevet

Jeg er i min 16. uke idag. Fikk vogn i helgen. Var så heldig å få en Simo kombivogn gratis, men da måtte jeg ta den i mot nå, ellers ga de den til noen andre. De drev å ryddet. Så har fått sprinkelseng (må bare kjøpe ny madrass), reiseseng, bilstol, vippestol, babybjørn, vogna og masse dyner gratis. Synes selv at det er litt tidlig, men så lenge jeg har fått alt gratis måtte jeg bare slå til. Har fått dette av to bekjente. Mangler bare stellebord, men det vil gjerne barnefar kjøpe til oss, så den drøyer vi :)

Skrevet

Tusen takk for god hjelp:) Da skal jeg de på den siden:) Må fordele utgiftene litt fremover, men greit å vente med noen innkjøp til etter neste UL i uke 18:) Lykke til med den lille i magen. Godt å ha noen som har prøvd ut dette før som man kan spørre om hjelp. Lykkelig, glad, spent og litt skummelt dette.

Skrevet

så moro da:) Kjempe fint når man har muligheten til å spare så masse penger:) Håper selv det er noen som noen ting til overs i familien. Har en kusine med en sønn på 2,5år så mulig det kommer noe praktisk og nøytralt derfra:) Ellers blir den en del på IKEA tror jeg. Passer studentøkonomien ganske godt:) Stellebord har vi etter barna samboer har fra før:) Må bare rydde ut alt over i noe annet.

Skrevet

Vi var så heldige å vinne en lime EasyWalker Sky i bladet Gravid, så vi har fått vogn i hus (er uke 22). Men sist kjøpte gubben vogna da jeg lå på barsel (fikk 3uker før termin). Ikke så raske i vendingen her i gården :-D

Pssssssst...! Om det er noen som ønsker å bytte i EW med noe Simo Kombi aktig, så send PM :-) Er ikke heeelt komfortabel med 3hjulinger egentlig :-)

Skrevet

er 20+3, har ikke tenkt å kjøpe vogn før jeg har passert uke 25, men så spørs det hvilken vogn da..

Skrevet

Jeg er i uke 24 nå, den vognen jeg vil ha kommer ikke i salg før i uke 19 ( den nye Joggster X fra TFK) så bestiller den om et par uker, og må vel vente litt på å få den også, men så lenge den er i hus før knøttet kommer er det helt greit.

Hardbagen er ikke tilgjengelig før i månedskiftet mai/juni men har fått lov til å forhåndsbestille den når jeg kjøper vognen, så håper det går bra.

Skrevet

Jeg er i uke 28 og bestilte vogn i går. Skal hente den om 3-4 uker :)

Det blir en Emmaljunga City Cross med city bag på oss.

Skrevet

Hvor finner dere priser på Emmaljunga vognene. På babyshop er det vel priset hver del. Men flere av de vognene er kombi. Men men det er da en pris for bagen, sportsdel og understell eller? Så det blir egentlig ganske dyr? Sett litt på de nå, siden de er lettere enn simo vognen. Men den blir kanskje dyrere den da.

Skrevet

jeg har bestemt meg for simo duo:) svart skal vi ha:) så kommer jeg over tilbud på den slår vi til med en gang... hvir ikke så blir ikke den kjøpt før mot slutten av sv.skapet:) har så oog si alt annet klart, mangler kun vogn og lekegrind:)

Skrevet

hei, jeg har en sort simo kombi å får ikke fullrost den vigna, er holdbar og veldig god å trille, ville ikke hatt en annen, har brukt denne nå i to år å skal bruke den til neste, tenk på plassen når du skal he en voksi pose i når barnet er ett år, er ikke menge vogner det er plass til.

Skrevet

Jeg kjøpte vogn når jeg var rundt 12 uker på vei jeg:-D

Har hatt vogna på babyrommet i 2 måneder nå, elsker å titte på den. ANgrer ikke på at jeg kjøpte så tidlig! MEn nå fikk jeg en veldig billig brukt vogn da(quinny freestyle sportsdel+hardbag og med høstpose 1 år gammel for tilsammen 2900,-).

Skulle jeg kjøpt ny vill jeg kjøpt emmaljunga city cross:-D Beste er å kjøpe den på kattis babyshop i sverige:-D

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt de første klærne til den lille prinsessen vår som kommer i september... Selv det synes jeg var litt rart, uvirkelig på en måte.. men veldig koselig og spesielt oss imellom :) Jeg har helt klart bebe confort hitrek som favoritt... men det er grådig dyr da, så venter littegran og bruker god tid på å undersøke og snoke litt rundt før hun kommer.. Har god tid enda ;) Jeg er i uke 20 nå :) Noen som har noen formening om vognen.. erfaringer?

Skrevet

Jeg er 22+4 nå, vi bestilte vogn i forgårs. Den blir levert i slutten av mai, og vi har termin i slutten av august. Litt tidlig ute, ja, men det er deilig å ha akkurat det der unna. Jeg har sett en del på vogner, vært veldig frem og tilbake på hva jeg vil ha. Det var ikke bare bare å bestemme seg heller. Derfor bare kjøpte vi nå. Vi bestilte en i en forholdsvis nøytral farge (marineblå) og de pleier sjelden være på tilbud, så tror ikke vi har tapt særlig på å være så tidlig ute med tanke på evt tilbud som kommer. Og det er greit med alt som er unnagjort, jeg ser for meg at frem mot fødselen er det mer enn nok annet som skal ordnes. Jeg har så vidt begynt å kjøpe klær også. UL viste tydelig at det er en gutt, så da syns jeg det er helt ok å handle i vei selv om jeg har venninner som syns jeg er alt for tidlig ute med sånt. Nå skal det sies at de som syns jeg er tidlig ute får nr 3 og 4 og 5 og sånn, vi venter førstemann. Det er vel gjerne litt forskjell på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...