Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jeg er skilt og har to barn på 3 og 6 år. Jeg er sammen med en annen mann og vi vurderer nå å flytte sammen. Jeg og min eksmann bor i samme borettslag, slik at barna har kort vei til skole og bhg og til begge foreldre. Jeg har nå full omsorg mens pappaen har vanlig samvær. Har privat avtale med bidrag siden samværet er lett å regulere slik vi bor nå. Jeg og min nye kjæreste vil gjerne flytte dit han bor, dette er da 30 minutter unna og dermed annen kommune og skolekrets. Er jeg en grusom mor hvis jeg gjør dette og overlater det daglige ansvaret til min eksmann, slik at barna kan fortsette og bo der de er vant til og ikke behøver å bytte bhg og skole?
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Nei, du er ikke "grusom". Det må være det beste for alle parter at de nå blir boende hos far slik at de kan fortsette på bhg/skole. Selvfølgelig hvis dette også er greit for eksmannen din (og barna). Men er du sikker på at du selv vil flytte "så langt"? Håper dere finner ut av det:-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Jeg har ingen betenkeligheter med å selv flytte så langt, da jeg selv er klar for et miljøskifte. Men jeg tror barna i det fulle og hele vil ha bedre av å bo der de bor. Jeg og eksmannen har snakket om det, og startet å inkludere barna litt i muligheten, så langt er alle positive. Det er forresten ikke snakk om lenger enn 17 km, men pga en del bykjøring tar det fort en halvtime i mye trafikk. Jeg jobber veldig fleksibelt, så jeg kan hente barna på skole/bhg og ta dem med hjem til det nye stedet for å ha noen timer med dem på en vanlig ettermiddag uten at det vil være et problem sånn sett, har også mulighet til å ha dem over på natta til vanlig og levere dem i bhg og skole selv om veien blir litt lengre..
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Da synes jeg det høres ut som en fin løsning:-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Syntes at du er en god mor som tenker på både barna og deg selv jeg. Vet at det ikke er vanlig for at far har hovedansvaret men så lenge han er en god far er det beste for barna at de får bo hos han og slepper å bytte bhg og skole. Flott at du ikke automatisk tenker at barna må være hos deg.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 synes du høres ut som en flott mamma som tenker på BARNA dine sitt beste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå