Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Flytende sjokoladekake (sjokoladefondant, men i kakeform. sikkert 100 000 kalorier i den. Fantastisk god) 2 egg 200 g sukker 2 ts vaniljesukker 1 ts bakepulver Vispes til eggedosis 200 g smør 200 g kokesjokolade (helst den hvite pakken med dronning sjokolade) Smeltes sammen og avkjøles Bland eggedosis og sjokoladesmør sammen, tilsett 2,5 dl mel. Ha i rund form (ca 24 cm) med bakepapir i bunnen, stekes på 200* i 12-15 min, eller til den har stivnet "utenpå". Den skal være flytende inni. Spises lunken med vaniljeis og bær til=)
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Smelt 200 gram smør, og brekk oppi 200 kokesjokolade. Mens sjokoladen smelter i smøret, visper du 3 egg med 2 dl sukker til eggedosis. Så har du smøret/sjokoladen oppi eggedosisten, og visper oppi 2 dl hvetemel. Ingen bakepulver. Stekes på 175 grader i ca 20 min. Kaka skal være litt rå inni. kunsten er å steke den så lenge at den henger sammen, samtidig som den er litt rå... På denne kan du ha en vanlig glasur (melis, kakao, smør, romdråper og kaffe), eller du kan servere den som den er med f.eks krem/is.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 HEhe, samme som min det der=)
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Hehe...Ja, jeg så det. Den er knallgod i hvert fall:-)
Ane Rikke ♥ Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 toro langpanne sjokoøade mix med god sjokolade krem på toppen
signe maten Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Verdens enkleste - og en av de beste!! Tar 15 min å lage inkl oppkok og måling av ingredienser og lager minimalt med oppvask! 400g smør 4 1/2 dl melk 6ss kakao 9dl mel 9dl sukker 1ts salt 4 ts bakepulver 5 egg Kok opp smør og melk i en kjele. Trekk av platen og tilsett resten av ingrediensene. Bland godt sammen og hell røren i en bakepapirkledd langpanne. Stek ca 30 min på 180grader. På toppen kan du bruke hva du vil - jeg liker smørkrem med kakao
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Menuett fra frysedisken (gul lita eske). Tines. Nytes. Den er kjempegod! Og enklere får du det ikke! hehe
anesam Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 http://www.barnimagen.com/forum/thread/137965494 Denne er knallgod og kjempe enkel!!
Gjest Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 10dl hvetemel 2dl oboypulver 1,5ss natron 5dl sukker 150g smeltet smør 7+dl kefir (jeg ender alltid opp med å bruke nesten hele kartongen) Rør alt sammen til en smidig røre. I den egentlige oppskriften er det bare brukt 6 dl kefir, men jeg synes det blir altfor lite. Se det ann selv. Smør en form på ca 35x40cm og hell røren i.Stekes på 180grader i ca 30min. Sjekk med en strikkepinne (stekegaffel bruker jeg) om den er ferdig. Det skal ikke henge noe røre igjen. GLASUR: 4 dl melis 4 ss oboy pulver 4 ts vaniljesukker 100g smeltet smør 1 lite egg Alt blandes godt, og fordeles over kaka. Gjerne når kaka er halvlunken og god! Kaka holder seg fint i mange, mange dager, bare pakk den inn i plast, men av erfaring så vet jeg at den blir spist opp fortere enn du skulle tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå