Gå til innhold

Din beste sjokoladekake oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og helst så enkel som mulig... :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Flytende sjokoladekake (sjokoladefondant, men i kakeform. sikkert 100 000 kalorier i den. Fantastisk god)

2 egg

200 g sukker

2 ts vaniljesukker

1 ts bakepulver

Vispes til eggedosis

200 g smør

200 g kokesjokolade (helst den hvite pakken med dronning sjokolade)

Smeltes sammen og avkjøles

Bland eggedosis og sjokoladesmør sammen, tilsett 2,5 dl mel.

Ha i rund form (ca 24 cm) med bakepapir i bunnen, stekes på 200* i 12-15 min, eller til den har stivnet "utenpå". Den skal være flytende inni.

Spises lunken med vaniljeis og bær til=)

Skrevet

Smelt 200 gram smør, og brekk oppi 200 kokesjokolade. Mens sjokoladen smelter i smøret, visper du 3 egg med 2 dl sukker til eggedosis.

Så har du smøret/sjokoladen oppi eggedosisten, og visper oppi 2 dl hvetemel. Ingen bakepulver.

Stekes på 175 grader i ca 20 min.

Kaka skal være litt rå inni. kunsten er å steke den så lenge at den henger sammen, samtidig som den er litt rå...

På denne kan du ha en vanlig glasur (melis, kakao, smør, romdråper og kaffe), eller du kan servere den som den er med f.eks krem/is.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

HEhe, samme som min det der=)

Skrevet

Hehe...Ja, jeg så det. Den er knallgod i hvert fall:-)

Skrevet

toro langpanne sjokoøade mix med god sjokolade krem på toppen

Skrevet

Verdens enkleste - og en av de beste!! Tar 15 min å lage inkl oppkok og måling av ingredienser og lager minimalt med oppvask!

400g smør

4 1/2 dl melk

6ss kakao

9dl mel

9dl sukker

1ts salt

4 ts bakepulver

5 egg

Kok opp smør og melk i en kjele. Trekk av platen og tilsett resten av ingrediensene. Bland godt sammen og hell røren i en bakepapirkledd langpanne. Stek ca 30 min på 180grader.

På toppen kan du bruke hva du vil - jeg liker smørkrem med kakao :)

Skrevet

Menuett fra frysedisken (gul lita eske). Tines. Nytes. Den er kjempegod! Og enklere får du det ikke! hehe ;)

Skrevet

10dl hvetemel

2dl oboypulver

1,5ss natron

5dl sukker

150g smeltet smør

7+dl kefir (jeg ender alltid opp med å bruke nesten hele kartongen)

Rør alt sammen til en smidig røre. I den egentlige oppskriften er det bare brukt 6 dl kefir, men jeg synes det blir altfor lite. Se det ann selv.

Smør en form på ca 35x40cm og hell røren i.Stekes på 180grader i ca 30min. Sjekk med en strikkepinne (stekegaffel bruker jeg) om den er ferdig. Det skal ikke henge noe røre igjen.

GLASUR:

4 dl melis

4 ss oboy pulver

4 ts vaniljesukker

100g smeltet smør

1 lite egg

Alt blandes godt, og fordeles over kaka. Gjerne når kaka er halvlunken og god! Kaka holder seg fint i mange, mange dager, bare pakk den inn i plast, men av erfaring så vet jeg at den blir spist opp fortere enn du skulle tro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...