metaMORfose Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Det er fredelig og rolig her akkurat nå, så jeg forter meg å skrive. Vi har foreløpig et rolig barn. Hun spiser og sover og er en drøm å ha med å gjøre. Hun har skreket en eneste gang, og det var i går kveld da tida fløy litt fra meg og det gikk litt lenge mellom måltidene. Så fort hun fikk mat var hun rolig igjen. Jeg trodde ærlig talt at jeg ikke skulle få sove noe særlig i natt, men det gikk veldig fint det også. Hun fikk mat kl 23, og våknet kl 02.30 for litt mer mat, og da sov hun til 06. Det er helt greit. Men det går jo sånn, så jeg har egentlig god tid til andre ting, selv om ammingen tar tid. Skal dra ut og kjøpe pumpe i helga, så de andre i familien også kan mate henne. Det er jo ikke bare mammaen som skal ha kontakt med henne og kose med henne, i denne familien er vi flere som vil ha det privilegiet. )) I ettermiddag skal vi trille den første turen med henne, det blir kos. Der kom sønnen hjem, så jeg får passe på mens det er bare ham og meg. Mannen min er ute og handler, og vesla er i barnehagen. Ha en god dag!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Kose deg hjemme, med både store og små barn. ) Også kommer du innom å hilser på når du har tid og overskudd.. Koselig å høre fra deg da.
konvall Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Så flott å høre at du inkluderer alle i vesle frøkna. Det har nok alle godt av. Jeg gjorde det feil. Hun er fortsatt avhengig av meg, nå er hun over to.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Så herlig når barna sover og spiser slik.. Da har de det godt, og gir mer overskudd til foreldrene:) Herlig å høre at andre også vil ta del i kosingen. Her i huset er det liksom mannen som har badet barna, så har jeg hatt ammingen. Har også pumpet meg hvis det var noe jeg skulle ut på, og etterhvert når melka har forsvunnet så har de andre fått gitt flaske. Og det er veldig kos:) Hvordan gikk trille turen? Er formen din helt på topp? Kan liksom lese mellom linjene dine at du virker full av enerig og ett humør på topp? Stemmer dette hehe:) Er herlig også da, vår, sol og ett lite barn som sprer glede:)
metaMORfose Skrevet 23. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2009 Helt naturlig at alle får sin del av vesla, hun er jo medlem av familien, ikke bare datter av sin mor )) Men veldig hyggelig å høre at du synes at vi gjør det rette, det er ikke alltid så lett å vite hva man skal gjøre.
metaMORfose Skrevet 23. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2009 Turen gikk kjempefint. Var så koselig å gå med vogn igjen. Energien min er faktisk helt på topp, da vesla var ute så kom energien tilbake omtrent umiddelbart etter ganske mange veldig trøtte måneder. En venninne som slet med alvorlig svangerskapskvalme i 9 (!!!) mnd sa det samme om sin fødsel. Hun måtte ta keisersnitt, og da sønnen ble løftet ut av magen hennes, så var det som om kvalmen bare forsvant på 5 sekunder. Og så tok sjokoladehungeren umiddelbart over )) Ganske bra, for hun var - 6 kg på matchvekten da hun fødte. Ikke mye spising de 9 månedene nei. Jeg synes ikke det er sånn at det er jeg som deler henne med noen, for jeg ser ikke på meg selv som "hovedforelder" eller hovedomsorgsperson. Jeg tror egentlig faren hennes har båret mer på henne og tatt de fleste bleiene. Nå skal det sies at hun bare er drøye 3 dager da ))) Men hun tilhører oss alle, selv om vi voksne jo tar oss av hovedstellet. Svigermor kom forresten med pumpe til oss i går kveld, og jeg skal snart manne meg opp til å prøve spetakkelet hehe Vi sov forresten godt i natt også. Fulgte samme rutine som kvelden før, og hun våknet for mating 02.30. Men jeg lurer på en ting, starter kollikk med en gang hvis de får det? Mannen min er i beredskap for kollikk, nemlig )) men jeg har ikke anelse i det hele tatt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Så bra at dere alle får kose litt =) Kjekt med en liten i hus! Lillebror tok ikke flaske og siden han ikke ville ha fast føde før han var passert 7 mnd så hang han i puppen på meg rett som det var. Jeg måtte ut av huset for å få fred. Men det er jo ikke lenge så blir de store så man må nyte tiden man får =) Ang kolikk har jeg ingen anelse.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 Kolikk kan jeg ikke svare deg på - for det har jeg ikke være borti. Men syns det høres ut som om dere stor koser dere alle sammen, også er du en tøff mamma som deler med resten av familien. For det er det ikke alle som gjør skal jeg si deg. Vet om mødre som sitter å niholder på barnet i sitt fang til det er stort. Nå har vi kun hatt en baby i hus enda, men vi delte på det meste ang han jeg og mannen. Og det var godt, syns jeg som mor iallfall. Vi har en tillitsfull gutt som tar imot hjelp av alle og kan fint kose med alle. Vi hadde en gutt som fra 3 til 8 uker fant ut at å sove inne på soverommet før kl 02 om natta er bare tull. Han kunne sove i sofaen, vogga, vogna, fanget osv - men tok vi skrittet over dørstokken og inn på rommet så våknet han og hylte. Men etter 02 var det ikke problem.. Så da pumpet jeg med, så hadde mannen ansvaret frem til 02 slik at jeg sov litt også tok jeg nattmaten etter 02 så fikk mannen sove - ettersom han skulle avsted på jobben.. Og da var det greit at mannen kunne gi mat med flaske.. ) Kanskje dere får en jente som har funnet sin rutine allrede ang soving og mating... Kos deg fortsatt med litj tuppa di.. )
Jojo x3 Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 Min første hadde kolikk+smerter etter hard fødsel og skrek fra dag 1! Men det er nok individuelt. Ikke bekymre deg for deg, nyt det nå og ta det andre hvis det kommer. Gratulerer forresten.
blond Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Hei! Ser at du skal begynne med flaske. Det er veldig lurt! Det er smart å venne til flaske tidlig og gi flaske jevnlig slik at ungen ikke blir for vant med puppen. Da kan du nemlig få et problem hvis du ikke kan amme en dag, hvis du vil ut, f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå