KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Tenkte å lage dette til middag i dag;) Men trenger oppskrift:))
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Min er litt kjedelig da.. Men Fanny eeelsker den - hun spiser til og med brokkolien! 4 kjøttpølser en gjeng med brokkolitopper 4-5 dl fullkornsmakaroni Hvit saus: ca 100 g smør 3 ss mel Spe med melk til du har ca 7,5 dl saus Krydre med salt, pepper og muskat Når sausen er ferdig tilsetter du 3 eggePLOMMER og rører forsiktig men ordentlig, så de blir godt blandet i sausen. Kok pasta og brokkolitopper (toppene kan med fordel deles litt etter koking, så de "gjemmer seg" litt i gratengen for kresne 3-åringer ;o) Skjær opp pølsene i passelig str og stek i panne - med litt pepper. Smør en ildfast form, bland makaroni, brokkoli og pølser, og hell over sausen. Dryss griljermel/brødrasp på toppen og sett i ovnen på ca 200 grader i 15-20 min )
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Og hvis du som meg har en litt kresen middagsspisende 3-åring, så kan du gjemme nye grønnsaker etter hvert som de faller i smak ;o)
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Vet ikke om det var dette du tenkte på, men den er god. =) Potetstappe 1 egg pølser ketsjup/tomatpuré løk ost tomater tørket oregano Lag potetstappe og bland i egget. Dekk en ildfast form med halve potetstappen. Legg i pølser og smør over ketsjup/tomatpuré blandet med løk. Dekk over med resten av potetstappen. Dryss over ost og pynt med tomater på toppen. Dryss over oregano. Godt og barnevennlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå