Gå til innhold

Kongsberg VS Tønsberg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei alle sammen=0)

Jeg har et spm angående fødested. Jeg har egentlig valgt Tønsberg som fødested men etter ul har jeg begynt å nøle litt. Kjempe hyggelig personalet men sykehuset gjør meg vanvittig stresset. Kjenner at pulsen stiger og at jeg blir litt små panisk på det stedet. Har noen av dere erfaringer fra enten det ene eller det andre sykehuset??? Eller kanskje noen har begge vil jeg gjerne høre erfaringer og opplevelser.

Ha en fortsatt fin dag=0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født på Kongsberg en gang, og skal det igjen i august. Jeg synes Kongsberg er et kjempe bra sykehus og føde på. Lite og veldig hyggelig personale.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Hei!

Jeg fødte på Tønsberg sykehus i november 2007. Jeg fødte i badekar(Fødestuen), og kan anbefalle det på det sterkeste. Jeg hadde iallfall en flott opplevelse. Jeg satser på å føde i badekar kommende fødsel også, i sep/okt.

Jeg hadde vært med kurs (på noen timer) med Yoga for gravide i forkant og følte meg godt forberedt.

PS dessuten er min erfaring at man ikke reiser lenger enn man må? Når man har rier, så er det ikke noe særlig å reise forlangt med det i bil/transportmiddel.

Bor du i Vestfold?

Skrevet

Tusen takk for svar!!!

Jeg bor helt på grensen til vestfold men tilhører buskerud. Bor i Hvittingfoss og hører jo da sånn sett til Kongsberg. Skal også føde i august, kanskje vi kommer på føden sammen hvis jeg velger Kongsberg. Blir nok ikke noen badekar fødsel for meg, liker ikke badekar. Kjempe vanskelig å velge sted, er kjempe viktig for meg å ta et riktig valg. Hører mye negativt om Kongsberg men jeg tror jeg kommer til å velge det kanskje......

Skrevet

Hør om du kan få omvisning på begge steder. Da får du et lite inntrykk av hvert sted, og kan sammenligne. Opplevelser på sykehus rundt fødsel er så individuelt. Men jeg har bare gode ting å si om Tønsberg. Har fått kjempe god hjelp og støtte der, og har faktisk fremdeles kontakt med dem etter at vi flyttet.

Skrevet

Hei.

Jeg har født to ganger på sykehuset i Tønsberg, og er veldig fornøyd med det, både med føden og barsel. Har dessuten en venninne som har født for tidlig og fått masse god hjelp og støtte fra bl.a. nyfødtintensiven. Jeg har flyttet, men velger også nå uten tvil et stort sykehus, pga den enkle tilgangen til ekspertise om fødselen eller babyen skulle by på ekstra utfordringer. Dessuten har jeg møtt veldig god hjelp fra alt personale. Uvurderlig (og håndfast...) ammehjelp med nummer en, for eksempel.

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...