nick_342104 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 jeg ikke har hevet en utbetalingsblankett? Saken er den at jeg ikke har fått lønn fra kommunen pga at jeg hadde glemt å føre på kontonr.mitt. På lønningskkontoret sier de at blankettene er sendt til min adresse(de hadde den riktige) at pengene var trukket fra konton deres. Jeg har aldri sett noe til noen blankett og da heller aldri hevet noe penger. De mener likevell dette er helt og holdent min skyld og at jeg må bevise at jeg ikke har hevet disse pengene. Hvordan gjør jeg d?
It's all about me Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 På Postbanken må iallfall slike utbetalingsblanketter inn på kontoen. Dvs de hever blanketten, setter de inn på kontoen og tar de ut igjen hvis det er kontanter du ville ha. Rett ut i kontanter går ikke, og da har de jo satt et spor på kontoen. Så få datoen fra lønningskontoret for når pengene skal være hevet. Gå til banken din og få kontoutskrift for de nærmeste dagen og be de bekrefte rutinen skriftlig som de har for heving av slike blanketter (hvis de gjør det på samme måte som Postbanken da)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Slike blankettar blir oppbevart som bilag når dei blir heva. Så da må lønningskontoret komma med kor den har blitt heva også må du gå dit og be dei finna opp den blanketten, du må jo skrive under på den for å få ut pengane så din signatur er ogås oppbevart der. Hvis det skulle råke at det er nokon andre som har henta pengane dine så er det banken sin feil hvis dei ikkje har bedt om legitimasjon ved henting av pengane også må dei dekke opp beløpet til deg. Også får ein heller håpe at det er rutiner på det som i postbanken for da kan det jo bli litt verre, for eg regnar med at ein da må setta det inn på sin egen konto, dvs at navnet på blanketten stemmer med navnet på kontoen. Det er slike ting bankane må passe på og legitimasjon må/burde fremvisast på begge plassane. Det kan hende at du har blitt utsatt for svindel her, er faktisk folk som skjekker postkassene etter slike blankettar.......... Får håpe at det ordnar seg for deg også hugsar du sikkert å setta på kontonr ditt nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå