Gå til innhold

Paracet ved amming

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg regner med dette er et dumt spørsmål, men jeg har fryktelig vondt i hodet og lurte på om det er noen begrensninger for bruk av paracet når man fullammer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sakset fra Felleskatalogen:

Dosering: Voksne og barn >40 kg (12 år): 1-2 tabletter à 500 mg 3 ganger i døgnet.

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går over. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Husk at du drikker nok vann, blir fort dehydrert når man ammer. Minst et stort glass vann ved hver amming. :)

Gjest Tale30
Skrevet

Takk for svar :) Jeg ser nå at jeg kunne ha sjekket felleskatalogen selv. Litt omtåket her jeg sitter :)

Babyer kan jo ta paracet selv bare i mindre dose, så det kan vel neppe være skadelig. Jeg kan vel gjerne ta to paracet.

Skrevet

Både paracet og ibux. Jeg måtte bruke begge deler i kombinasjon for etterriene og føden anbefalte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...