Gå til innhold

Hva tror dere mest på ? ul ell mens termin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg også på, har ti dager mellom menstermin og ultermin. Hadde ikke gjort noe om hun kom litt før!

Skrevet

jeg har 16 dager mellom ul og menstermin.. min termin er 14 mai og ul er 30 mai..

Skrevet

Tror egentlig mest på mens termin. Min mtermin er 11 juli og ul er 9.

Sist gang var det ul 3 og mt: 4 men han kom 12.!

Skrevet

Uten tvil menstermin. Har aldri vært så sikker på min menstermin som denne gangen. UL termin er 6 dager senere, og jeg kan ikke få det til at det går an, med tanke på når vi hadde sex og når jeg fikk positiv test.

Jordmor tror også på min menstermin, og går ut i fra den når hun evt. bestiller overtidkontroll, og hun skrev bekreftelse etter menstermin til NAV.

Jeg er veldig skeptisk til at UL terminen er den som til en hver tid skal være gjeldende. Skummelt er det også, for de som har store avvik.

Skrevet

Jeg vet ikke når jeg hadde sist mens. Bare måneden, men ikke når den startet. Så jeg er pent nødt til å forholde meg til ul terminen. Bebisen kommer når den kommer, så det er like greit.

Tidligere har ul termin og mens termin, vært omtrent samtidig, +- et par dager. Denne gang har jeg tatt 3 ultralyder. De to siste har endt med samme termin dag (12 uker og 18 uker), og er utført av en spesialist på området her i byen. Så det stemmer nok, +- et par dager.

Skrevet

mens termin er mest riktig hvis du er sikker på den.

(det har jo også "medisinerne" funnet ut, men de opererer fremdeles etter UL termin, det er vel enklest, da har de mest kontroll, kan vel ikke holde på å vurdere hvem som er sikre og ikke sikkert

5% fødes på termindato

Skrevet

Hvis du er sikker på når du ble gravid, hadde jeg tatt utgangspunkt i mensterminen. Selv er jeg heldig å ikke ha noe å lure på i den sammenheng. Både mens- og ultralydtermin er 28. mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...