Gå til innhold

Noen med GODE erfaringer med kobberspiral??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å sette inn kobberspiral da jeg er møkkalei av å tilføre kroppen min hormoner... Men føler jeg sjelden leser om noen som er positive til denne. Er det noen som ikke har fått dritvondt eller styrtblødning av å bruke den?

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Ikke vondt overhodet( husker jeg hadde mens-smerter de første timene etter å ha satt den inn bare), forsåvidt kraftige blødninger, men ikke mer enn at jeg kunne bruke rosa ob uten problemer, og varighet på mens ca 4 dager. Kjempegodt fornøyd, men vil anbefale deg å kontrollere den en gang i blant, det gjorde nemlig ikke jeg he he og resultatet ligger i hagen og sover;). Men det gjelder vel hormonspiral også, sikkert.

Skrevet

Så flott at du va fornøyd! Hørtes bra ut. Men det er jo ulikt hvordan vi reagerer på den da... Skal til GU imorgen for en kontroll og vurderer å sette inn en da. Men er så usikker! Viss det blir helt forjævlig vondt får jeg vel lov å komme å fjerne den fort som F??

Skrevet

Jeg fikk satt inn kobberspiral etter fødselen, og har bare positivt å komme med :)

Gjorde litt vondt når hun satt den inn, men helt overkommelig, og etter tre dager med småblødninger og murring har jeg ikke merket noe til den. Mensen har vært som vanlig, blødning som vanlig og eggløsning som vanlig. Eneste negative jeg kan si om den er at sambo en gang fikk et ørlite kutt på tissen etter kobbertrådene ;)

Igår fikk jeg den fjerna (vips:ute) for nå vil jeg ha en bebbis til :)

Skrevet

Oh shit, går det an?!! Kjenner mannen det under samleie? Æææh... :/

Gjest amandine
Skrevet

Neida, ingen problem for mannen, de har nok bare vært litt uheldige. Er sånne tråder på som må klippes, de måtte nok bare justere litt. Gubben her i huset var storfornøyd;)

Skrevet

Neida, han kjente det ikke under akten, men etterpå når han vaska seg. Svei litt, og der var det visst et lite risp. Kan visst skje sa legen min, om trådene er for lange. Da klipper hun dem bare til isåfall.

Var kun den ene gangen altså! :)

Skrevet

Det var ikke vondt å verken sette inn, ha inne eller ta ut. Jeg fikk heller ikke større mens av den.

Så hadde det ikke vært for lille poden som ligger ved siden av meg hadde det vært den perfekte prevansjon ;-)

(og spiralen min satt akkurat som den skulle, så det var ikke noe slikt som gjorde det.)

Så, dersom det er kjempeviktig at du ikke blir gravid bør du velge noe annet, dersom et lite "uhell" egentllig er kjærkomment er kobberspiral et ok alternativ. Som oftest virker de jo som de skal, min erfaring er bare at feilmarginen er nokså stor (jeg er ikke den eneste jeg vet om som ble gravid).

Lykke til med valget.

Skrevet

Jeg har ikke vodt, ikke styrtblødninger. Jeg fikk satt den inn når tulla var 4 mnd, altså 4 mnd siden. Har nå hatt en menstuasjon, det var litt mer blod de første dagene en hva jeg hadde før, men nå er det jo 4 år siden jeg hadde normal mens så jeg husker vel egentlig ikke helt hvordan det var heller. Jeg har aldri hatt menssmerter og alltid lite blødning, lliker heller ikke hormonene så derfor ble det kobberspiral på meg.

Skrevet

Takk for svar alle. Tror jeg skal gå for kobberspiralen imorgen.

Skrevet

Jeg er også fornøyd.

Valget mitt stod mellom kobber- eller hormonspiral. Men etter at gyn hadde fortalt for- og ulemper med begge, og jeg fikk gå hjem "og tenke på saken", falt valget på kobber.

Gyn mener den er 99% sikker. I løpet av de siste 4 årene hadde han i hvert fall kun hatt en pasient innom som hadde blitt gravid med den... Og jeg tror han setter inn noen i løpet av en uke. For da jeg ringte tilbake dagen etter med et par spm, og sa at jeg var hun med kobberspiralen fra i går, sa han "hvilken kobberspiral, det var flere i går", hehe.

Jeg tok 2 paracet en halvtime før jeg skulle inn. Og jeg merket kun et ørelite "stikk"/pirk da han satte den inn. Pga paraceten slapp jeg også sånne murringer som det er vanlig å få den første dagen.

Skrevet

Sluttet mensen da du ble gravid? jeg har hatt små anelser i det siste, men mensen er jo her fremdeles.. gått opp i vekt, og hatt vondt i magen i det siste. tanken har bare streifet meg.. jeg regner med at jeg ikke er gravid

hilsen fornøyd kobberspiral bruker (på femte året)

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer,

bortsett fra at jeg er litt pms.. som jeg ikke ble av p-piller så er alt bare bra med kobberspiral. ikke lengre og større blødninger og helt fin syklus

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...