Hierofanten Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Permisjonen min går ut i juli. Jeg holder på å søke på jobb nå. Om jeg ikke finner jobb til høsten får jeg da dagpenger av permisjonspengene jeg får nå? Jeg har vært vikar før jeg gikk ut i permisjon.
Babyønske �� Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Foreldrepenger teller som grunnlag for dagpenger ja. Står mer om dette på www.nav.no
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 ja, sålenge du hart tjent over en vis sum i snitt de siste tre årene får du det =)) Jeg skulle søke om dagpenger i fjor jan. da hadde jeg jobbet før jeg gikk ut i perm og iflg reglene hadde jeg oppfylt kravene til nav. Men når jeg kom dit med alle papirene fikk jeg beskjed om at jeg måtta ha tjent over en viss sum i snitt før de kunne telle med foreldrepengene. Den summen var jeg ca 10 000kr unna, så da telte dem ikke med foreldrepengene mine. Hadde de gjort det ville jeg jo fått dagpenger.... =)))
Hierofanten Skrevet 22. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2009 Takk for svar! Noen som vet hvor mye man må ha tjent i snitt da de tre siste årene? Hvis jeg ikke skulle få noen jobb etter juni og får dagpenger, får man da også kontantstøtte om man har barnet hjemme? Kan man gå hjemme med barnet og motta dagpenger eller må det være i bhg? Jeg kan ikke noe om det her. Og må ha alle muligheter klarlagt før høsten. Kan ikke risikere å stå uten noen inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå