snaijka Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 VI har en HTS be safe bilstol fra 2001, (den som er fra 9-18kg) som begge de to guttan vår har brukt. Den har aldri vært i noen ulykke eller noe slikt.. Det jeg nå ble usikker på, er om den ikke er trygg lenger!! Vi var innom en bil-stol forhandler (Småtroll) for å høre om det lar seg gjøre å få nytt trekk,- men da så hun "kast den!!!" med en gang vi sa hvilke modell det var! Hun sa at når stolene er over 6 år gamle, er det ingen garanti for at den er sikker lenger, for det er ikke gjort noen undersøkelser og tester på hvor lenge den plastrammen til stolen tåler fra 25'c til -25'c, der de står i bilene dag ut og dag inn!! Min mann mener dette er bare tull, men jeg er usikker... vil jo ikke bruke stolen om den ikke er safe! hva tror dere?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Var det ikke trygg trafikk som sa at stolene var usikre etter 8-10år da??? Mener jeg leste det i en link som jeg fant her inne for bare noen mnd siden =))
erteposen + 4 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Les inne på sikkerbil.no om sikring av barn i bil. Der står det at utstyret ikke bør være mer enn ca 5 år gammelt fordi materialet svekkes over tid.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3153
Swana Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Jeg har også hørt at grensen går ved 5 år...vi kaster et sete nå fordi det er fra 2004. Bedre å være på den sikre siden, og kjøpe nytt, enn å ta sjansen syns nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå