Gå til innhold

Barn som ikke vil besøke faren sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når barnet forteller at det ikke vil reise til faren sin. Annenhver uke drar han dit, men hver gang er det et salig oppstyr. Det begynner flere dager i forveien. "Må jeg dra dit? Kan jeg ikke få slippe?". Hun er kvalm og får ikke sove om nettene. Da dagen kommer, og han står utenfor og vil ha henne med, løper hun og gjemmer seg. Jeg må dra henne ut. Hun klorer seg fast i alt hun får tak i og gråter. Dette har pågått i fire år nå. Nå er hun sju. Det har vært en gradvis utvikling.

Hun forteller at hun ikke føler seg velkommen. Dvs samboeren til faren hennes kjefter hele tiden. Men det går bra hvis hun bare sitter stille og ikke sier noe, sier hun. Noen ganger kjefter og roper faren og samboeren til hverandre. Av og til slåss de faktisk også, da ofte om ting som har med grensesetting av datteren min.

Jeg har prøvd å snakke med ham om at hun ikke vil dit og hva det kan skyldes, men han sier at det ikke er noe galt. Det går helt fint når de først er kommet hjem til ham. Jeg har prøvd å kalle inn først til samtale, så til mekling, men det er uinteressant for dem.

Hva kan jeg gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...