Katsi Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jenta mi er snart 5 mnd nå og har siden hun ble født sovet i vognbagen (OTH) både dag og natt eller i senga med oss. På natta har bagen stått oppi vogga. Det har vært veldig greit for hun elsker bagen sin og når vi har vært på påskeferie og hytteturer så har hun sovet like godt som hjemme. Men nå er hun så stor og vi skal ikke på tur før til sommeren igjen at jeg tenkte det var på tide at hun sovnet oppi vogga uten bagen. Lettere sagt enn gjort!!! I bagen sovner hun av seg selv men når jeg prøver å legge henne i vogga skriker hun. Må stå og vugge og ta henne opp og bysse henne for hun blir så hysterisk. Så da venner jeg henne til andre uvaner, orker ikke skriking. Skal jeg bare la henne sove i bagen en stund til eller ta kampen nå??
Mjølkekua Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Gutten vår likte ikke sprinkelsenga si han heller, men nå har jeg begynt å bruke den på dagtid (lar han også ligge der endel våken) - og det virker som han har vent seg til senga mer etter det. Han foretrekker fortsatt mamma og pappas seng, men vi har vært ganske (ja ja ikke alltid like lett) bestemte på at han skal ligge der når han sover på natta.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Jeg hadde vel bare latt henne fortsette å sove i bagen sin, hvis det funker greit, og så flytte over når den blir for liten.. Ellers; regner med at du har prøvd å bygge "rede" i vogga; gjøre det koselig og trangt der nede, ved å legge et helseteppe i pølse rundt hodet f.eks (under lakenet)- da ligner den jo mer på bagen. Jenta mi liker å mose ansiktet godt inn i en liten pute som ligger tett inntil fjeset hennes, og når jeg i tillegg legger henne helt inni kroken på sprinkelsenga, så blir det så lunt og trygt der atte:)
Katsi Skrevet 22. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2009 Har faktisk ikke prøvd "rede" nei;) Eller det vil si, prøvde å legge ammeputa der en gang men det er sikkert 2 mnd siden og var ikke under lakenet. Jenta mi har en veldig myk bamse som hun gnurer ansiktet inn i men det er altså ikke nok til å godta vogga. Får gi det en siste sjanse med rede ikveld ellers gir jeg opp. Orker ikke skriking og byssing nå som hun er blitt så flink til å sovne selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå