Gå til innhold

Mye håravfall..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det tyde på når det ikke har noe med vitamin mangel eller graviditet/amming å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Lvat stoffskifte eller hårsykdom?

Skrevet

Er det noe jeg bør gå til legen med? få behandlet?

Jeg går kun til legen om jeg virkerlig MÅ...

Skrevet

Ville prøvd et B-vit tilskudd.

Hadde også ekstremt mye håravfall, men ikke noe galt med blodprøvene.

Men kan jo være flere årsaker til håravfall, skader ikke med en tur til legen. Bedre føre var!

Skrevet

Dette er helt normalt, så det er bare å slappe av!

Det du mister av hår nå er det håret du normalt skulle mistet under vsangerskapet. Av uforståelige grunner så mister man ikke noe særlig med hår mens man går gravid, så når man først begynner å mistei barselperioden så kan det virke litt voldsomt.

Jeg mistet masse, og jeg fikk en helt ny pannelugg. Frisøren kalte det "babyhår" og var et kjent fenomen.

Skrevet

Hei!

Jeg går til Balderklinikken for tiden for å få orden på fordøyelse og immunforsvar etter mange penicillinkurer- går til en som både er utdannet lege og naturmedisiner. De tok blodprøver for å sjekke stoffskifte og vitaminer og mineraler. Viser seg at jeg ahr ganske stor sinkmangel, og dette fører gjerne til håravfall, sa han. Jeg trodde jeg mistet håret nå pga amming siste året (har avtatt nå siden jeg er ferdig m ammiga nylig, men mister fremdeles en del ved hårvask osv).

Har nå begynt å ta 25 mg sink daglig (tabletter). Dette er viktig for hud, negler og sårtilheling også, samt fertilitet (hvilket jeg ihvertfall ikke har hatt noe problem med, men likevel) :). Hjelper immunforsvaret også, så vidt jeg forsto. De har svakere tabletter også på helsekost, 15 mg. Kan jo forhøre deg der om det er ok å ta selv om du ikke har dått påvist mangel, for sikkerhets skyld. Han jeg går til sa at lagrene tappes i svangerskapet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...