Gå til innhold

Hva synes dere om dette? Ang. lønn, permisjon og vikarbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i mammaperm i 1 år, starta på jobb igjen i februar.

Min vikar hadde da 1 mnd igjen av sin kontrakt så vi var på jobb begge 2 en periode.

Nå er hun borte, men nå i etterkant har jeg funnet ut at hun var vært lønnet en del høyere enn meg. Og hun skal jo i utganspunktet ha hatt min lønn pga hun var min viker i mens jeg var i perm.

Jeg er i tillegg bedre utdannet enn henne. Så nå mener jeg at jeg også har krav på den lønna og tittelen som min stilling tydeligvis har blitt oppjustert til mens jeg var i perm.

Sjefen sa han skulle se på saken, men var ikke sikker på hvorfor dette har skjedd. + at han måtte se ann det generelle lønnsforhandlingene først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder vanlig lønnsøkning og andre justeringer på stillingen din så har du selvfølgelig krav på det når du kommer tilbake.

Men når det gjelder at vikaren din hadde generelt høyre lønn så er det opp til hver og en å forhandle fram sin lønn. Så har kun fått i lann en avtale som er bedre enn din så aplaus for henne, nå kan du forsøke det samme.

Men krav på samme lønnen som vikaren har du ikke.

Skrevet

Nei, men vikaren min hadde egentlig ikke krav på høyrere lønn enn meg! Er anstatt i en av norges største bedrifter og her har alle stillinger hver sine titler. Hver tittel innehar et spesielt lønnstrinn.

Min stilling har mens jeg har vært borte, plutselig fått ny tittel og da et høyere lønnstrinn. Men det skjer ikke automatisk at jeg også havner inn på den tittelen siden jeg har vært borte...

Skrevet

Om din stilling har fått ny tittel og lønn, så har jo du selvfølgelig krav på det når du nå er tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...