ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Vi venter på å komme inn til utredning for bla det på tuppa vår på 9 mnd. Vi trodde, og tror egentlig litt enda, at det kan være KISS, men de trodde ikke noe på det på helsestasjonen. Kan noen være så snille og fortelle meg litt om hvordan dere oppdaget hørselshemmingen, og hva som kan skje? Er så veldig slitsomt å ikke vite. Blir smådeppa av dette... Hun har vært forkjøla så og si hele livet, så tenkte kanskje det kunne være vann på mellomøret?
Melis74 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Hei, Vi har en liten gutt på 4 mndr. Det ble oppdaga på sykehuset på tester at hørsel på høyre øret ikke blir godkjent. Har hatt tre tester så langt. Neste steg for oss er enda en ny hørselstest og legebesøk. Dersom de ikke finner ut noe da, blir vi sendt for videre utredning på Riksen. Når vi snakker, virker det ikke som om han klarer å bestemme hvor lyden kommer fra. Vi har prøvd å teste litt selv, med å snakke på høyre side, lage lyder osv. Det kan kanskje virke som at han hører litt, men det blir jo egentlig bare spekulasjoner her... Han er jo enda liten, så jeg synes det er vanskelig å lese ham. Til oss sa de at apparatet de bruker ikke sier noe om årsak til eller grad av evt. hørselshemming. Så jeg krysser fingrene for vann i mellomøret her også.. Vet fint lite og ingenting om hva som kan skje, og hva vi som foreldre evt. må være påpasselig med, så jeg skal følge med på denne tråden her. Hvor "langt" har dere kommet i utredninga? Gjelder det begge ørene? Ble det ikke tatt hørselstest ved utskrivning fra sykehuset? .
ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 22. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2009 Vi har kun vært på helsestasjon med henne enda, til lege og fysio. Helsesøster der har sendt hastehenvisning til StOlav, så venter egentlig bare på å få komme til utredning der. Kunne ta en mnd, men håper virkelig vi får komme inn fortere enn det, er jo pyton å gå og vente i uvisse. Blir deppa jeg.. Men hun besto hørselstesten på sykehuset, ingen bemerkninger. Vi vet jo som sagt ikke om det er hørselen det er noe feil med enda, kan være andre ting, men det er mye hun ikke reagerer på som hun burde reagert på. Men som person er hun veeeldig rolig i tillegg, så det er vanskelig å si. Vi har bestilt oss time selv til manuellterapeut om to uker, bare for å utelukke KISS-syndrom, vi mener selv hun har mange av tegnene på det. Liker ikke ligge på magen, har klar favorittside, gnur bakhodet i underlaget, var stor ved fødsel, rask fødsel, gulper masse. Det vi og helsesøster/lege/fysio reagerer mest på er at hun er så lite interessert i å gripe leker med hendene, samt å ligge på magen. Så når vi endelig kommer inn til utredning er det nok masse forskjellig de vil teste, ikke bare hørsel. Krysser alt jeg har for at det ikke er noe alvorlig, som kromosomfeil e.l!! Får helt panikk av å tenke på dette hele dagen... Lykke til videre til dere også
3 skatter ute:) Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 hei. har en gutt på 15 mnd med høreapparater. send meg en pm så kan vi snakkes på msn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå