Gå til innhold

Gråter ved levering i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart to år og han har gått i den samme barnehagen i ett år nå, men han gråter som regel hver eneste dag når jeg leverer han.

Begynner å bli ganske så fortvilet, for selv om han ikke gråter i evigheter etter jeg har gått, og jeg vet han trives der resten av dagen, er det ikke noe kjekt å ha det sånn.

Barnehagen ønsker at barna skal leveres inne på basen, så jeg må følge han helt inn og legge matboksen i kjøleskapet før jeg kan gå igjen.

Har prøvd å la han få ha smokken og bamsen sin ved levering, men ingen ting ser ut til å hjelpe.

Lurer litt om om jeg skal be om å få levere han i garderoben i en periode for å se om det kan hjelpe på at jeg ikke kommer inn på selve avdelingen, men samtidig så skulle en jo tro at etter 1 år vet han jo godt at jeg må gå og han må være igjen uansett.

Er det noen som har noen kloke råd til en litt lei seg og fortvilet mamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Datter mi var akkurat sånn i to månede, men det gikk over.Forklar at du skal gå og gi klem også gå.

Skrevet

Er det noen av de voksne som ser at han har det litt vanskelig ved leveringen og som kan ta seg litt av ham? Det er ofte ikke mye som skal til, kanskje bare at en voksen tar ham på armen og vinker i vinduet sammen med ham eller tar ham på fanget i et par minutter.

Et av barna jeg jobber med er også sånn som lett gråter når han blir levert om morgenen, selvom han har gått her lenge og har det veldig fint om dagen. Så da er jeg litt ekstra oppmerksom mot ham så han føler seg ordentlig tatt i mot og at mammaen føler at det er en god overtakelsessituasjon. Vi vinker i vinduet og så setter jeg med ned sammen med ham på gulvet en liten stund til han har kommet igang med leken. Da går alt bra!

Skrevet

det er viktig at du ikke haler ut tiden med å si ha det flere ganger, eller snu deg for å se etter han når du har gått, eller komme tilbake om han begynner å gråte. Du må kanskje forberede han på vei til barnehagen at "mamma blir med deg inn på basen, så legger vi matboksen i kjøleskapet, så må mamma på jobben" så gjør dere alt dette, du sier hadet en gang, får en kos\ nuss, så går du!

Men da må du si ifra til personalet at du vil gjøre det slik ,sånn at de hjelper deg med å si ha det og tar gutten om han begynner å gråte. For det verste er å gå ifra han om han står alene igjen på gulvet og gråter...

Jeg jobber selv i barnehage og har sett at korte farvel er alltid best om barnet er litt usikker\lei seg

lykke til!

Skrevet

Minn gutt på 13 mnd gråter og gråter han også. Han gråter også i løpet av dagen hvis han kommer på at vi ikke er der. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har fått tips både om å gjøre avskjeden så kort som mulig, og om å bli med inn og leke 5 min med han, slik at han ser at det er trygt der. Han gråter uansett..... Noen som har noen andre tips?

Skrevet

Alle barn er forskjellige, men jeg har best erfaring med å levere på denne måten:

-før vi reiser hjemmefra sier jeg at vi skal i bhg

-når vi kommer er jeg så lystig jeg bare kan selv om det er tidlig på morgenen :D

-vi kler av i garderoben, mens vi snakker sammen om det vi gjør, tar av jakke, sko og på med innesko osv...

-så legger vi nista i kjøleskapet, hun hjelper til

-etter det så finner hun noe hun liker å leke med, sammen med den som har tidligvakt

-jeg koser og sier at mamma skal på jobb, og hun blir tatt opp i armene av den som jobber, slik at hun kan vinke og si hade til meg.

Jeg har prøvd å være der en stund, og prøvd å bare reise, men det ender i gråt, så har funnet en mellomting som involverer henne i leveringen.

Hun er snart to år.

Det kommer nok til å gå både opp og ned med gråting, og etter lang påskeferie var det litt gråt når jeg leverte, men ellers så går det bra slik som jeg leverer nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...