Leandermamma Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Gutten min er snart to år og han har gått i den samme barnehagen i ett år nå, men han gråter som regel hver eneste dag når jeg leverer han. Begynner å bli ganske så fortvilet, for selv om han ikke gråter i evigheter etter jeg har gått, og jeg vet han trives der resten av dagen, er det ikke noe kjekt å ha det sånn. Barnehagen ønsker at barna skal leveres inne på basen, så jeg må følge han helt inn og legge matboksen i kjøleskapet før jeg kan gå igjen. Har prøvd å la han få ha smokken og bamsen sin ved levering, men ingen ting ser ut til å hjelpe. Lurer litt om om jeg skal be om å få levere han i garderoben i en periode for å se om det kan hjelpe på at jeg ikke kommer inn på selve avdelingen, men samtidig så skulle en jo tro at etter 1 år vet han jo godt at jeg må gå og han må være igjen uansett. Er det noen som har noen kloke råd til en litt lei seg og fortvilet mamma?
sommer&sol Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Hvis han har grått nesten hver dag i ett år syntes jeg det er på tide at de i bhg finner en god løsning som fungerer. Å lever i garderoben er kanksje mye bede for han, & da gjør du det. Det skal du ikke trenge å spørre om engang.Syntes egentlig det er litt rart hvis ingen har tatt tak i det. Er det noen mulighet for å bytte bhg? Kan det være at han rett & slett ikke har det som bra der?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Her har det vore slike periodar på begge to. Og gutten min som er 5år har starta ein ny slik periode, han vil veldig gjerne at eg skal starte å jobbe i bhg hans...... Før så skreik begge hvis han skreik men nå så har lillesøstra slutta med det og trøster heller storebroren sin Det går heilt greit å levere han og han veit at eg kjem og hentar han att. Her leverer me i garderoben men så er det heller ikkje så stor bhg. Han vinkar i vinduet når eg seier hadet og det er veldig viktig at han får sagt "me sjåast om nokon timar mamma" Me har finne ein rutine på det som fungerer til tross for at han er litt lei seg når eg reiser. Han er eldre enn ungen din men slike periodar har eg hatt med begge to....... Det viktigaste er å finna ein rutine nå som fungerar også kan du evt gå tilbake til det å levere han på basen sin når ting har gått seg til att. Lykke til!!
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Har selv en gutt på 2,5 år som også gråter ved levering. Eller er hysterisk rettere sagt.Han har gått i barnehagen i snart et år, å har vært sånn hver gang vi leverer han. Det går kjempe fort over etter at jeg har gått, å han koser seg masse i barnehagen. Det første han sier når jeg henter han er " Har hatt det så kjekt i barnehagen eg mamma!" så gliser han. Har ingen tips eller råd å komme med. Jeg har mer "godtatt" at han gråter ved levering. Sånn er det bare liksom... Ville snakket med de om du kan prøve å levere i garderoben. Jeg har funnet ut at det som hjelper litt er hvis et personal som han kjenner kommer bort til oss med en gang vi kommer. Merker at han blir usikker viss vi står der å ser etter personal, å det går en tid før noen kommer
mettemor :) Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Vi har hatt det sånn i perioder, nå er jenta vår 3 år da, men det som fungerte for oss var følgende: Vi snakket mye med henne om dette med leveringssituasjonen og laget en "avtale" omkring leveringsrutinen - tre klemmer, en suss og så bort og vinke i vinduet når jeg går. Dette øvde vi på hjemme, og det fungerte supert. Hun ble så opptatt av å telle klemmer og følge avtalen at hun glemte å protestere. Etter noen dager var det ikke like populært lengre, så da innførte vi klistremerkekalender hjemme. Ett merke for hver dag hun hadde vært flink (fikk merke selv om hun hadde grått litt også da, men ), og en liten premie etter fem merker (f.eks. bassengtur med pappa). Dette gjorde vi i tre uker. Den fjerde uka glemte hun selv av hele kalenderen, og etterhvert har hun glemt hele rutinen vår, og bare løper inn glad og fornøyd når jeg leverer En annen ting som fungerte for oss var å sjekke hvem som har tidligvakt hver dag (de har ukeplan i garderoben), og forberede henne i bilen på hvem som tar imot. Snakket om at "nå må du fortelle Kari hva du gjorde i går!" osv. Da ble hun opptatt av det hun skulle fortelle, og glemte litt at det var trist at mamma skulle gå. Jenta vår stortrives i barnehagen ellers, det har vi selvfølgelig sjekket og pratet med de ansatte om. Blid og fornøyd ved henting, og har alltid masse å fortelle Det var bare selve avskjeds-situasjonen som ble for vanskelig for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå