Lillemarit Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jeg sitter her og gruer meg til at noe skal skje, dette er nr 2, og har fått beskjed om at det kan skje fort da.... Sist gang ting skjedde var jeg innlagt på sykehuset noe som var veldig betryggende!! Men jeg har 15MIL til sykehuset, tar 1 time og 40min dit... Ser ikke for meg den turen i sykebilen med kraftige rier. Og det er ikke verdens beste vei heller..... Har dere langt til sykehuset?? Her fikk jeg beskjed om at om ting skjer ring sykehuset og de ringer ambulanse med den gang, vil ikke ha fødsel i ambulansen....
mai^prinsessa Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Jeg har også 1,5 - 2 timers kjøretur til sykehuset hvor jeg skal føde.. Gruer meg mer til turen ut enn til selve fødselen.. Jeg har sagt at jeg SKAL ha ambulanse... Er førstegangsfødende, og de sier at fødselen kommer ikke til å skje på vei ut.. Men man vet da aldri! Jeg skal ha en jormor i nærheten av meg fra jeg kjenner en ri til jeg har født.. Skrekk og gru hvis jeg og samboer må stoppe på en rasteplass på vei ut og ta fødselen på egenhånd.. Vet at ikke det skjer heller da.. Men, hehe..
lykkeligV Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Jeg har heldigvis bare 5 min med bil til sykehuset. det er jeg veldig glad for. Føler med dere som har lang vei...
Ketisi Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Slenger meg på her. Har to timer til sykehus, men her er sykebil en selvfølge når man skal føde. Og vi har heldigvis jordmor med følgetjeneste. Dvs når fødselen starter ringer jeg JM, hun bestiller ambulansen og blir med til sykehuset !!! Tenker overhodet ikke på at det er langt til føden, føler meg trygg med den JM som har fulgt meg hele svangerskapet. Om det ser ut som ting skal gå fort, får vi faktisk velge om vi vil dra, eller føde hjemme/ legekontoret. ( Hun vurderer selvsagt om det er forsvarlig. fullgått, tidligere komplikasjoner osv) Kan ikke tenke meg å føde i ambulansen ! Den båra er vond å ligge på. Da føder jeg heller hjemme
JenteOgGutterMamma! Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Hei! :-) Vi har minimum 2 1/2 times kjøring til sykehus ( på sommerføre) og 1 time + 15 minutter til jordmorvakt! Derfor ble vårt 3 barn født i sykebilen, og nr.4 kom på kun 20 minutter, da var det bare flaks at jeg tilfeldigvis var på kontroll på sykehuset! Denne gangen skal jeg nøye kontrolleres dei siste ukene før fødselen og evt. innlegges så fort det begynner å modnes, fordi dei 2 siste fødslene var styrtfødsler! Lykke til med fødselen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå