Gå til innhold

Står uten penger denne måneden!! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!! Jeg var helt sikker på jeg skulle få pengene mine denne måneden, har rett på OS, men var innom Nav igår og dem behandler søknaden enda, og OS gikk ut forrige månede, selv om jeg fikk betalt litt denne måneden (2000 kr) av OS, så er det helt krise her:( Jeg fikk beskjed om at det er 3 måneders behandlingstid, jeg har søkt jobb i to måneder nå og er helt oppgitt!!

Heldigvis bor jeg i en leilighet som min familie eier, men har jeg da rett på feks hjelp fra sosialen om jeg ikke betaler husleie??? :/ Har masse regninger ellers å betale! Og sitter igjen med 500 kr på konto etter lån som ble trukket på konto!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få hjlep på sosialkontoret. De kan forskutere os, altså at de trekker dette senere når os er i orden.

Om du bor gratis får du jo enda til livsopphold. Strøm er også en utgift du kan få hjelp til! Ta en telefon til sosialkontoret og lag en avtale om at du kan få komme dit. De forteller deg hva du må ha med av papirer.

Klart du har rett på hjelp! Ingen skal sulte ihjel i Norge vel.

Skrevet

Arbeidsledighetspenger? Men hvis du ikke betaler husleie så spørs det om du får noe sosialstønad.

Skrevet

Bor du i Osloområdet?

Skrevet

Det er helt uproblematisk å søke om sosialhjelp i din situasjon. Du må ha med husleieavtale som viser vhor mye du betaler i husleie så får du støtte til den.

Du må ta med strømregningene dine du ikke har betalt, eller somforfaller så betaler de den.

Du må ha med dokumentasjon på inntekt og utgifter i form av kontoutskrift av alle konti fra de siste tre mnd.

Du må ha med dokumentasjon på ungene dine, fødselsattest.

Er det sosialkontoret/trygdekontoret du hører til blitt et nav kontor så finner de ut av dette med overgangstønaden der, om ikke hjelper det fint med noe skriftelig fra trygdekontoret om at overgangstønadsøknaden er underbehandling. Men det er kanskje ikke nødvendig.

Når du da får etterbetaling fra trygdekontoret med flere måneder overgangsstønad så vil den utbetalingen gå rett til sosialkontoret og dekke deres utgifter på deg.

Skrevet

Siden HI ikke betaler husleie, skal HI heller ikke ha med noe i forhold til det. At man ikke betaler leie, har ingenting å si for øvrige ytelser heller, slik en annen antydet.

Det eneste sosialkontoret ikke vil dekke, er den gjelden du har opparbeidet deg som følge av at du ikke har betalt regninger. Sosialhjelp er nemlig en ytelse som når innvilget, trer i kraft fra søknadstidpunktet. Ring og snakk med de du skylder penger, og be om en utsettelse. Forklar situasjonen. Det er MYE BEDRE enn å vente på inkassovarsler og inkassokrav.

Skrevet

Ja, MEN skal jeg stå uten matpenger denne måneden da???

Skrevet

Men er ikke OS noe man får i et par år for å kunne ha tid til å skaffe seg utdanning og få seg jobb osv? Hvorfor begynte du først å søke jobb for to måneder siden?

Skrevet

500 burde da rekke til mat fram til du får barnetrygda i neste uke.

Skrevet

ja,du har krav på å få sosialstønad mens nav behandler søknaden din om overgangsstønad,du har krav på kr til lifsopphold og strøm.De har egentlig 3-4uker behandligstid hvis de bestemmer seg for å være vrange.så lurt å søke nødhjelp samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...