*1+1=2 små* Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 uff jeg må bare blåse ut litt...jeg har en fysisk jobb og med ganske så kraftig bekkenløsning allerede nå i uke 15 så har jeg bedt om tilrettelegging.... får beskjed om at det er vanskelig og at man må se hvordan man kan løse det, og sånn bare midt i samtalen kommer sjefen også med et hint om at jeg jo har vært mye syk i det siste året og at det er noe som må taas i betraktning det også. Jeg jobber 3 av 4 lørdager og så klart synes det om jeg er borte 2 lørdager på rad..men jeg har jobbet i denne bedriften i 4 år og har frem til jeg fikk barn nesten aldri vært syk....vel nå får jeg kjeft fordi jeg er "mye" syk. (har alltid levert sykemelding fra lege fordi jeg har følt at det er dumt å bare gi en egenmelding). Føler så inmarri at sjefen hinter til at jeg bør finne meg en annen jobb, etter første fødsel slet jeg fortsatt med bekkenet en liten stund før det ble bra og jeg kunne jobbe vanlig. Så han sa jo så fint at jaa også blir du vel borte i minst 1 år fremover så vi bør finne oss en vikar, ja også vet vi jo ikke hva som skjer etter det igjen. Noen som vet hvor man kan jobbe uten å slite ut bekkenet? Jeg VIL jobbe fordi jeg ikke liker å bare "få" pengene, men jeg har helt ærlig ikke lyst til å slite meg ut for denne jobben lenger(det gjorde jeg i første svangerskapet og derfor fikk jeg bekkenløsning). Så nå håper jeg han bare skriver en beskjed til legen om at han ikke kan tilrettelegge, som jo er det han sier også satser jeg på å få meg en annen jobb etter endt permisjon..... *hmpf*
AngryBird Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Det var jo voldsomt forståelsesfullt av arbeidsgiveren din..... Litt typisk at det kommer fra en mann da...
*1+1=2 små* Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 hehe ja er vel slik det er desverre, godt å vite at ejg er ferdig med barn etter denne og kan gnu det inn for neste arbeidsgiver om de spør det ulovlige spørsmålet! han påstår at han ikke har noe imot at jeg er dårlig i svangerskapet, men da er han jæævlig dårlig på å få det frem i hvertfall*sukk*
solstråle - 83 Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Kan eg spør kva du jobber med? Er det ein del av utdanningen din? Berre lurte siden du spurte om det fantes jobber der ein ikkje trengte å slite seg ut fysisk. Og det kjem jo og an på kva utdannelse ein evt har. Selv jobber eg på kontor. Og det er so og sei stillesittande heile dagen. Dette er mitt første svangerskap. Vi har to sjefer på den avdelignen eg jobber på. En dame og en mann. Og i mitt tilfelle har han vert mykje meir forståelses full enn ho har. Var mykje sjukemeldt pga kraftig svangerskapskvalme i 7 veker.
*1+1=2 små* Skrevet 22. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2009 vil helst ikke si det på forum, men er IKKE det samme som jeg studerer. Tanken var mer om det fantes no jobb hvor man kan sitte stille og jobbe 1-2 ganger i uka!(er uansett ikke aktuelt før etter permisjonen siden jeg er såpass dårlig, blir nok en form for butikkjobb etter det) Ja jeg påstår ikke at ALLE menn er duste, men i denne situasjonen synes jeg sjefen går litt for langt.....men kan jo godt være at jeg oppfatter alt feil
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 velkommen i klubben... er så møkka lei sjefen min, som til stadighet vil ha meg bort fra jobb, sier rett ut til meg, rett i ansiktet, at jeg skal bort... jeg behøver ikke stille på personalmøter, da jeg overhodet ikke får kompensasjon for det og jeg har egentlig ikke noe med det å gjøre da jeg skal bort... og at HUN (ja, det er ei dame med 2 barn selv! som har vært sengeliggende fra nesten dag 1 pga premature fødsler) sa til meg at nå kom vell ikke jeg tilbake på jobb før ETTER permisjon var ferdig. Da var jeg ca 10 uker på vei!!!! HALLLOO???? Er så møkkalei, har mest lyst å sykemelde meg resten av svangerskapet så får hun det som hun vil. Har skjellig grunn til sm, bekkenløsning og store problemer med svimmelhet i tillegg til kronisk sykdom etc... Enten fordi jeg er mer hormonell nå, eller fordi jeg rett og slett bare fikk NOK, gikk jeg til forbundet mitt og fortalte hvordan jeg følte det på jobb i forhold til min sjef... Dette kalles utstøting fra arbeidslivet- mobbing på arbeidsplassen og skal ikke bli akseptert.. så får se hva som skjer videre nå.... og hun har vært min sjef i litt over 1 år og det er hennes første jobb som sjef og behandler oss ansatte som dritt!!! jeg leter aktivt etter annen jobb, men er ikke så lett å finne, da jeg har grunnutdanning, fagarbeider som barne og ungdomsarbeider og egentlig ikke burde jobbe i fysisk belastende miljø... og gjett om hun har benyttet seg av at hun vet at jeg søker meg bort og ser etter annen jobb.... kan gi et eksempel: ei som har jobba masse som vikar og er kjent med brukere og arb.sted søkte på ledig stilling hos oss. Den fikk hun ikke, sa i fra at jeg syns det var igrunnen urettferdig, for da ville vi visst hva vi fikk og vi er superfornøyd med jobben hun gjør. Da fikk jeg til svar at det kom til å bli flere ledige stillinger i bhg, og alle visste jo at jeg søkte meg bort så det kunne bli min stilling hun fikk... slå den du!! jeg føler meg superønsket på jobb, jeg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå