Gå til innhold

Kan man kjenne etter modning osv selv??? Skeptisk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som mener det, at hun kunne kjenne etter selv.da hun var gravid med alle sine tre. Noen som vet om dette stemmer?? Hva kjenner man etter da, liksom?? Jeg vet jo ikke hvordan det er der inne til vanlig så.... syns det hørtes rart ut men det stemmer kanskje - noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke drive å fikle oppi der på egen hånd.

Og hvordan vet du hvordan det kjennes ut å være moden???

Nei overlat det til jordmor eller lege.

Skrevet

Det jeg også mener, at vi "vanlige" vet jo som oftest ikke hva vi skal kjenne etter?? Men hun var så påståelig at jeg måtte høre om noen her visste det. Kanskje en skrønehistorie ;)

Selv har jeg ikke noe hastverk med det enda, er bare i uke 36...

Skrevet

Om en kjenner etter selv er jo ikke det mer "skadelig" enn sex. Jeg kjenner flere som enten selv eller mannen har kjent etter hvordan livmortappen er. Du kan kjenne at den er hard evnt. lang, eller myk, og gjerne om den er helt borte (moden). Mange kan jo kjenne den når en har sex også. Jeg kjente min med andremann og det var ikke ekkelt. FIkk tips fra jordmor.

Skrevet

Enig med deg HI at man bør være skeptisk til dette.

Det er en grunn til at jordmor/lege bruker sterile (ikke vanlige engangs) hansker når de undersøker modenhet. Det er en infeksjonsfare.

Det blir ikke det samme med sex, som å undersøke seg selv med fingre.

Det er greit å gjøre det i starten for de som prøver å bli gravid. Men tror ikke det er lurt når man er gravid. Deesuten vet nok de færreste hva de egentlig skal kjenne etter. Husk at dette er noe jordmødre og leger må trene seg på for å vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...