Gå til innhold

Dere som snart skal føde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kan være såå glad for at dere ikke er en sau, ha ha =)

Nå har jeg akkurat vært ca 1 time til sammen inni en sau til albuen min. Jeg har snudd 3 lam og rotet etter hode, ben, dratt i haler og klort hull på fosterposer.

Så har jeg slitt ut lammene, en etter en (3 stk) og sauen var helt gåen. Så nesten bare det hvite i øyene på henne når jeg var ferdig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dakar :(

Jaja, godt for sauen at du var der, i det minste. Hun er sikkert glad for at hun er en sivilisert sau og ikke en villsau uten jordmorhjelp :D

Har du forresten prøvd å snu kalver? Sau slår ku hvilken dag som helst, de kalvene har jo meterlange bein, umulig å vite hva som er hva... Og fyttikatta så tunge de er å trekke >.<

Skrevet

Nei jeg har ikke prøvd kalv, tenker meg de er verre. Med de lange bena og den store kroppen =/

Jeg har ikke fått æren av å være til albuen i en sau før. Det var litt rart, men ikke ekkelt. Har alltid fått de lettere jeg. De som ligger i åpningen.

Selv om ikke alltid de er så lette da. Et par ganger i år har jeg tatt tak i bena på lammet og spentak i baken på sauen og dratt. Lammet sitter like fast....

Skrevet

Oioioi, så tøft av deg. :) Glad det bare er et sett med armer og ben som skal ut. Forhåpentligvis vil ingen stå med armene inni meg helt opp til albuene... :)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Uff da... Og jeg som heter....

-->

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...