bella09 Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Jeg føler jeg så og si har gjort hva jeg kan for å spore opp en kolonial i oslo med dagligvarer laget på jødisk vis, altså kosher om man vil. Venninnen min har av og til sine besteforeldre på besøk og de tar ofte med "jødeagurker" som vi så fint kaller de. dette er mellomstore agurker som er hermetisert og marinert i div.mystisk krydder og hvitløk osv. dvs at de er ikke de klassiske "pickles" som jeg vet mange gravide får dilla på, fordi de er søte, mens de jeg CRAVER så utrolig mye at det gjør vondt må være litt mer spicy. Prøvde å gi en invandrerbutikk på Grønland en sjanse, og jeg må innrømme at de var pretty close med agurkene....but yet so far:( Eneste butikk jeg fant var i nærheten av synagogen deres på st.hanshaugen, så jeg fikk min stakkars mor til å kjøre meg dit hehe. (don't argue with the pregnant) men det var ikke noe antydning til at det ble drevet butikkvirksomhet der selvom den adressen ble oppgitt flere steder på nettet. Altså, noen som vet om en kosher forretning????? heeelp:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå