Gå til innhold

Pergotime (lillepille.com) - et spm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg pergo fra lillepille, og bare lurer på noe..

Jeg hadde siste dag med blødning/mens i går/natt, skal jeg da vente i 5 dager (inkl. denne dagen) før jeg skal ta en tablett i fem dager??

Er avstanden mellom siste mens dag og når jeg skal ta pergo jeg er usikker på... Har klart å forlegge info`n som var med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne mellom syklusdag 3 og 5, men 5 er vel det vanligste. Første dag med mesen er dag 1, og så begynner du på dag 5. Så tar du en tabl. hver dag i 5 dager. Husk å være ekstra oppmerksom på tegn på overstimulering siden du ikke følges opp av gynekolog.

Skrevet

Og selv om dag 5 er det vanligste for alle andre så er det ikke sikkert at det er det beste for deg.

Pergotime er reseptpliktige medisiner og det er viktig med nøye oppfølging fra lege/gyn.

HI

Vet du hvordan en overstimulering føles på akkurat din kropp?

Skrevet

Du skal ikke telle dager fra mensen er ferdig, men fra første dag.

Jeg spotter litt først så har vanskelig å for å si nøyaktig hva som er første dag, så startet da på dag 3 fra den dagen med skikkelig mens. Og etter et år prøving uten pergo satt da spira på første kur.

Så takk lillepille :o)

Skrevet

Sykusdag 1 er den dagen mensen kommer. Hvis du spotter (har en svak brun blødning) før mensen kommer, skal ikke disse dagene telle. Syklusdag 1 er den første dagen med vanlig, rød mensblødning.

Pergo blir som oftes startet mellom syklusdag 3 og 5.

Skrevet

PS: ville ikke tatt pergo hvis du har hatt cyster på eggstokkene før.

Skrevet

Og hvordan skal HI vite det om hun ikke har vært hos gyn?

Et lite tips er å få fastlegen til å skrive en henvisning til gyn/fertilitetsspesialist og ta det derfra. Da får du riktige svar, du blir sjekket ordentlig og er under behandling.

Jeg ville aldri lekt russisk rulett med min egen kropp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...