Gå til innhold

Merklige naboer jeg har...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine nærmeste naboer er et par i 50 års alderen. Vi har bodd ved siden av dem i 4 år nå. Å hver kveld mellom 24.00 og 01.00 går en av de å henter posten, kaster boss, kjører frem bossdunkene o.l. Som regel har jeg lagt meg da, å hører dem luske rundt utforbi, smelle med postkasseloket.

Er ikke det et litt merklig tidspunkt å gjøre det på? Hehe plager meg over så mangt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, lagret visst litt for raskt.

Lurer på om jeg burde ta opp med dem at at der uakseptabelt å holde på så sent. Normale mennesker henter posten sin enten når den kommer eller etter de er ferdig på jobb. Dessuten pleier lyset i stua deres å være på til langt på natt. Sjukt at de er våkne så lenge på natta hver natt.

HI

Skrevet

hehe.. jeg var nettopp opp med bossdunken vår;)

Skrevet

De har vel en annen døgnrytme da vel, og kanskje til og med de jobber "odde tider" eler har gjort det.

En søpledunk kan vel ikke plage deg så mye, og langt mindre at de er våkne til langt på natt?!

Skrevet

Hvis det bråker såpass at du våkner av det er det jo både en merkelig oppførsel og egentlig skal man jo ikke bråke så sent på natta heller.

Plager det deg så er det bare å si ifra, det er jo et tidspunkt på kveldene der det skal være stille, men vet ikke akkurat om det gjelder sånne ting da, egentlig burde man klare å hente posten uten å vekke nabon og søppla kan man vente med til neste dag eller rett og slett gjøre det tidligere på kvelden :)

Men vet jo av erfaring at det ikke er enkelt å si ifra til naboer, spesiellt ikke hvis det ikke er snakk om motorsag klokka to på natta osv :)

Skrevet

Problemet er ikke bare at de er oppe til lant på natt, men følgene av det. De står ikke opp før langt på dag (Ja, jeg har sjekket)

Og nei de jobber ikke til odde tider (jobber ikke)

HI

Skrevet

Inlegget som er skrevet 23.51 er ikke fra HI. Jeg syns ikke det er uakseptabelt av dem å gjøre det, ikke det jeg mener i det hele tatt. Var bare at jeg synes det er en merkelig vane de har..

HI

Skrevet

Mannen jobber vanlig dagjobb, og konen er hjemmeværende

HI

Skrevet

Vet du hva, HI? Det går an å snakke med naboene dine, og på en pen måte fortelle dem akkurat hva du har på hjertet.

Men jeg skal fortelle deg hva jeg tror. Jeg tror dette har med angst for å møte andre mennesker å gjøre, og av en eller annen grunn, har han eller henne funnet ut at dette tidspunktet passer godt, for da treffer han eller hun ikke på noen andre.

men det er ren gjetning.

Skrevet

Jeg håper for guds skyld at ingen av mine naboer er som deg. Jeg kan ikke fordra tanken på å bli overvåket. Forøvrig hadde du sikkert dødd av sjokk, for en gang gikk jeg ut med søpla klokka halv to på natta. Holy moly.

Skrevet

Det er jo greit nok om de vil gå ut med søpla og hente posten om natta, men har man slike vaner må man jo ta hensyn og ikke smelle med lokkene. Det går jo an å løfte og lukke lokkene forsiktig så man ikke vekker andre som sover på den tiden av døgnet.

Skrevet

Hadde ikke brydd me mindre om mine naboer hadde slike vaner. Det er vel igrunn ingen av mine naboer som er så vanedyr som det. Har møtt den ene naboen flere ganger rundt midtnatt når jeg har kastet søppel. Vi har vel noen rare vaner igrunn, for meg og en nabo er å se rakende i hagen natterstid på sommeren. Da er det ok å rake, noe det ikke er når solen er oppe.

vær glad for at du ikke har noe annet å irritere deg over. Kan godt bytte med den ene naboen min. Så kan du kose deg med bilkæring, forsøplling, bråk og politibesøk støtt og stadig.

Skrevet

Når de ikke er hjemme, kan du gå ut og polstre lokkene. Case solved.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...