Gå til innhold

Noen som har kanin- erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna maser etter kanin, men jeg vet ikke. Tenkte i så fall å ha den i et bur i stuen, synes så synd på de hvis de blir stuet bort. MEN på den andre siden ser jeg for meg at den griser, lukter og står i veien. Jeg har googlet og sett på bilder og det er så mange små skjønne!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lukter ikke så mye, vi har trepellets i bunn, trekker til seg lukt...

moro med dyr:-)

koselig for unga

Skrevet

Kaninen tåler å stå ute hele vinteren hvis den har ett bur som er hevet fra bakken som er vind og vanntett, og med ett lite bur inne i det store til å sove i. Vi har hatt kaniner hele tiden mens jeg var lita, og alle sto ute etter godkjenning fra veterinær :o)

Skrevet

vi har ute kaniner , en hanne kan/vil lukt mer av du må regne med møle rot og vis du har den løs må leninger o.l sikres

Skrevet

Jeg har hatt kaniner i mange år. Vi hadde to utebur som vi bygde selv. Et var isolert med varmelampe for vinteren, og et annet var et større utebur med gressbunn som vi hadde i hagen om sommeren.

Våre kaniner var veldig sunne og levde fint. De fikk mange barn også, som kaniner gjør:-)

Vi ga de etterhvert bort til en familie som bodde på gård.

Det krever mye jobb, og det er viktig at barna forstår ansvaret, men jeg synes det er flott for barn å lære seg ansvar gjennom å ha husdyr.

Kommer alikevel ikke til å kjøpe kaniner til mine barn. Det blir hund og katt:-)

Skrevet

Jeg synes ikke kaniner skal stå i bur.

Kaniner er sosiale dyr - og skal du ha en kanin for å ha i bur bør du ha 2!

Kaniner kan lære å hoppe, kaniner er kosete.

Ikke skaff kanin for barnas skyld. Skal dere ha dyr, bør dere ha dyr for å ha de.

Ikke for å stue de bort, verken ute eller inne.

Ja, kaniner KAN stå ute sommer som vinter.

Men, kaniner er som andre dyr sosiale og er virkelig gode dyr.

Jeg syns faktisk synd på dyr som står i bur ute.

Iallefall med de forholdene jeg har fått med kaninene, når jeg vet hvor gode kaninene er.

Det er ikke et dyr man bare går forbi inngangen sin, når man skal inn.

Finnes nok de som er uenige, men det får så være.

Skrevet

Er enig med Vålerenga12_&_Daniel. Skal man ha kanin i bur så bør den ha selskap. Problemet er at 2 kaniner enten gir mange barn eller at de ofte kan sloss om de er av samme kjønn. Et tips er i så fall å skaffe kanin og marsvin. De går veldig godt sammen. Ingen slossing og de har mye kos av hverandre.

Det er jobb med dyr, det gjelder også kanin. Så vær sikre på at dere ønsker å ta på dere ansvaret. For at det ikke skal lukte når dere har dem inne, bør buret gjøres rent annenhver dag. Også bør de jo få komme ut og strekke på beina også.

Det minner meg på at marsvinet og kanina mi skal få seg en hoppetur her nå :-) Mye kos også da!

Skrevet

Vi hadde en liten Hermelin kanin og han bodde inne sammen med oss.

Vi dekket bunn med avispapir, pellets og spån , pluss masse friskt høy hver dag,og da holdt det med å skifte 1 gang i uken.

Kaniner er sosiale dyr og liker selskap, og vår fikk hoppe ut og inn fra buret som han selv ønsket. Han bet aldrig over noen ledninger eller annet og sprang tilbake til buret da han skulle tisse. lekte masse med hundene da han var ute, og la seg gjerne sammen med dem og sov.

Vår lille elskling ble 7år noe som visstnok er ganske uvanlig for småkaniner,men du verden så goe de er. Vi har ikke planer om å skaffe oss noen ny, men har ingen motforstillinger mot kaniner. Men de trenger omsorg, masse omsorg om de skal bli tame og sosiale dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...