Gå til innhold

Vaksiner


Itsrejk

Anbefalte innlegg

Hvordan har januarbabyene deres reagert på vaksinene?

 

Småtten min fikk sine vaksiner i dag. Skulle egentlig fått dem i forrige uke, men utsatte dem til etter barnedåpen.

 

Han skrek så sårt med masse tårer da han fikk sprøytene. Han har faktisk aldri grått sånn før Roet seg heldigvis da jeg satte meg på venterommet og ammet. Resten av dagen var han veldig grinete og urolig. Ga ham paracet en gang, og han var litt roligere etter det. I kveld da jeg skulle legge ham målte jeg feberen (kjentes litt varm ut), og da hadde han jommen meg 38 i feber. Er jo ikke mye, men en klar reaksjon. Var litt urolig da jeg la ham, men sovnet heldigvis etter å ha fått smokken et par ganger og litt ekstra kos og sang.

 

Selv om det ikke er noe moro å se småtten min i dårlig form er jeg veldig takknemlig for at han lever i et land der han får disse vaksinene. I andre deler av verden dør unger av sykdommer vi vaksinerer mot, og sjelden tenker mer over.

 

Hvordan har de andre småttene reagert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille gutt fikk vaksine for ca. 3 uker siden, og han skrek noe helt forferdelig da han fikk andre sprøyta. Under det første stikket sa han ingenting. Ellers merket jeg bare at han var litt mer sutrete enn vanlig resten av dagen og han var et par ganger ekstra oppe på natta. Men ingen feber eller noe sånt.

 

Fremdeles har han en klump i det ene låret etter stikket. Den blir mindre og mindre, men synes det er litt rart at den er der etter tre uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

småtten min fikk også vaksine i dag. Han gråt litt under begge stikka, men roet seg fort. Sov en time når han kom hjem. har vært litt sutrete og litt ekstra kosete (!).

 

Vi har lekt og kost oss litt nå da, men er spent på hvordan formen blir utover kvelden og natta.

Fikk beskjed om at vi kunne gi paracet hvis han virket ekstra urolig eller fikk feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klomp fikk vaksinene for 3 uker siden,skrek veldig,men roet seg med engang han fikk puppen:)

Han sov litt mer enn hva han vanligvis bruker,ellers ingen reaksjon.

 

Ja,vi kan være takknemlige for at de får vaksiner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skrek ikke så veldig når han fikk selve sprøyten. Var i fin form til kl 16.30, da begynte han å skrike, noe så voldsomt. Hylskrek i minst et kvarter(konstant), det var ikke noe særlig å være vitne til. Tydelig at det var noe han reagerte på, så jeg ga han da en paracet. Da tok det ikke så lang tid før han roet seg.

Var i godt humør og fin form til kl 21, da fikk han en ny skriketokt, like intens som den forrige, så da fikk han ny paracet, og roet seg på nytt kort tid etter han fikk den. Jeg hadde bare 60 mg paracet, han kunne egentlig fått 125 mg, så da følte jeg at jeg hadde litt å gå på. Hadde vært litt mer skeptisk til å gi to så kort tid mellom med 125 mg. Men den skrikinga var så grusom å høre på at jeg omtrent gjorde hva som helst for å roe han. Han hiksta lenge etterpå og var helt utslitt stakkar.

Sovnet for kvelden som normalt, og sov godt om natta som vanlig. Og har ikke merket noe på han siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet mitt fikk vaksinen i går - hylskriking ved stikk, så rolig noen timer før det ble hylskriking igjen. Opp til et nytt lydnivå og tydelig vondt å være liten. Gav smertestillende etter noen timer med skriking, og da fikk jeg tilbake god-gutten min etter fem minutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini her fikk sprøytene på onsdag. Han skreik ganske intenst etter den andre, men roet seg ganske fort, og smilte til helsesøstra før vi gikk ut døra. Fikk litt mat, og så sov han en god stund i vogna. På kvelden var vi borte på besøk, og han var i helt vanlig form. Mulig han var litt roligere enn han pleier, men ingen annen endring. Ellers var alt som normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...