Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 "Alle" sier at no er det på tide at vi gifter oss.. Vi har vore ilag i snart 3 år, har barn nr 2 på vei, har kjøpt hus og har felles økonomi. Han vil gifte seg, men det vil ikkje eg.. Noko feil her??
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Er vel ikke noe feil med å ikke ville gifte seg:) Mange som har forskjellig syn på det å gifte seg..og 3år er jo ikke så kjempe lenge heller. Om dere vet at det er dere som skal være sammen resten av livet, så gjør det da ingenting å evt vente litt med bryllupet. E og typen har vært sammen i 8 år til sommeren, og vi skal gifte oss først nå til høsten..har to barn sammen;)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Vi har jo 2 barn (snart) ilag, så det blir nok oss for resten av livet. Eg føler berre litt på det at alt har gått så fort, var høg-gravid når vi hadde vert ilag i ett år, kjøpte hus når vi hadde vert ilag i 2 år og, og no blir eg høg-gravid når 3 års jubileet nærmer seg.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Hvorfor vil du ikke gifte deg? Har han fridd og du har sagt nei? Jeg synes du skal ha gode argumenter for ikke å ville gifte deg, når han vil det. Teller dine ønsker mer enn hans? Dette må dere jo bli enig om sammen, men for min del hadde jeg hatt store problemer med å ha et godt forhold til den som ikke ønsket å gifte seg med meg, og jeg hadde alltid lurt på hvorfor. Snakker av erfaring, for har vært i samme situasjon selv - jeg ville gifte meg og han ikke. Men vi er gift nå, han ombestemte seg heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal tvinge noen til å gjøre noe man ikke vil, bare for å tekkes andre..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Mente ikke at man på død og liv skal tvinge noen nei. Men da må jo den som blir 'forsmådd' selv finne ut om de virkelig vil bo sammen med en som nekter å gifte seg med dem... Mange som har nektet å gifte seg med noen, etter noen år blir det slutt, og et par år etterpå er de jammen meg gift likevel, med noen andre. Slikt hører man jo om stadig vekk, og derfor mener jeg at den som virkelig ikke vil gifte seg bør ha et godt argument. Hvertfall hvis det er slik at de mener at de aldri vil gifte seg. Hvis det HI her mener er at det ikke passer nå, men at hun kan tenke seg det om to år, så blir jo saken en annen. Men ofte så er det jo slik at den som ikke vil gifte seg, ikke vil gifte seg med den de er sammen med akkurat nå - men de har ikke noe imot ekteskapet i seg selv. Alle har forskjellige synspunkter på dette, her var hvertfall mitt.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 VI er heller ikke gift. Men da vi planla og få barn snakker vi lenge om det..For OSS er det å ta det valget å få barn sammen en forpliktelse som er mye mer alvorlig en en inngått ektepakt. Å bryte ut av et ekteskap om det ikke er barn involvert er for meg ikke noe "Big Deal",- å bryte ut av et forhold når det er satt barn til verden er en MYE mer alvorlig avgjørelse..Barn gjør at "sammen i gode og onde dager" er mye viktigere og kjempe for enn om man har bare seg selv og tenke på.... Et ekteskap er nå for tiden bare "på papiret"..Kunne selvsagt tenkt meg å gifte meg først, men vi har ikke råd til det tradisjonelt bryllup som mannen ønsker (med \mange venner og stoooooore familie rpå begge sider må vi beregne 100 000,- opp mot 200 000...Selv med sodd som hovedret og sl bokser tress-is til dessert) så vi tok "ekteskapsforpliktelsespraten" i forbindelse med planlegging av første barn..FOr å finne ut om vi var enig i ulike ting i forbindelse med det å få barn..Arbeids- og permisjonsfordeling, oppdragelse av små barn og større barn,- hva kan vi være uenig om uten at det betyr brudd osv osv.... Siden dere har to barn så er dere i mine øyne allerede "gift",- dere har forpliktet dere til å holde sammen nettopp pga barna, og om dere gifter dere eller ikke får dere selv bestemme.... VIl ikke gjøre forholdet sterkere eller terskel for å gjøre det slutt noe høyere.... VI vil gifte oss, men økonomien sier stopp, og folk maser, men det får så være ) Blir nok ikke vi gifter oss heller (10 år sammen nå), for jeg nekter å stå hvit brud, synes jeg er for gammel til det,- så siden vi ikke har råd nå, om vi får råd senere er jeg ikke interessert ) Drit i hva andre sier og gjør som dere vil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå