Popsipus Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Min kjære mann fyller året på fredag og i å tenkte jeg å overraske han med en hjemmelaget kake (vanligvis bare bestiller jeg). Har dere oppskrift på en kake som er lett å lage (jeg baker sånn ca. hver 10. år), er god,saftig og smakfull, men helst ikke ostekake? Tusen hjertelig takk på forhånd:-D!
Vinden blåser Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 hmm...så gjøre det temmelig enkelt kanskje?? Kjøp en ferdig 3delt kakebunn, 2 pk fløte, 300 g kokesjokolade, en pose marengs og 5 egg. Fløten skal piskes til krem. Sjokoladen skal smeltes for så å få ipisket 5 eggeplommer 1 etter 1.. til slutt tilsetter du 6 ss krem oppi og pisker det hele skikkelig.(maskin er best) I nederste laget skal det først smøres et TYNT lag sjokoladekrem så et tynt lag med pisket krem. i lag 2 skal det også først et TYNT lag sjokoladekrem, så legges marengsen tett i tett før du topper det hele med krem. husk å få dekket all marengs.. Så settter du på lokken og dekker hele kaken med kremen. Sett kaken så til avkjøling i 1 time før du pisker opp sjokoladekremen og heller over kaken. Om sjokoladen har stivnet litt kan du tilsette en spiseskje med varmvann eller to... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå