♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Gutten min på 5 1/2 mnd sparker av seg dynen flere ganger om natten. Jeg legger den over han, men så går det ikke lang tid før den ligger trykkt ned under føttene hans igjen...Tror ikke han fryser, han er ganske varm av seg og han sover jo godt selv om han ikke har dynen over seg. Er det noen fler som har dette problemet? Hva gjør dere? Bruker dere sovpose? Mitt andre spm er til dere som bruker pysj uten ben. Når kan man slutte ha på sokker? Det går jo mot sommer nå, men jeg bruker fortsatt sokker på han, spes nå som han ofte ligger uten dyne...
herola Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Jeg legger et helseteppe eller tynt flispledd stramt over dyna og fester det i madrassen på begge sider - da får hun ikke til å sparke av seg dyna eller snu seg rundt i senga :-) Bruker pysj uten ben og bruker ikke sokker - er god og varm.
*En rosa og en blå* Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Om han ligger i sprinkelseng, så finnes det dyneklyper til å feste på sprinklene. Jeg kjøpte mine på Babycomfort, så de har de nok i de fleste babybutikker. Holder dynen på plass!
mimsi Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Hei! Jeg bruker en tynn "sovepose", kjøpt på butikker som selger babyutstyr/sengetøy. Jeg har tre barn og har brukt dette til alle tre. De to eldste brukte jeg det til de var ca 2 år. Det ble en del av leggerutinen å bli lagt i "posen" og de klarte da ikke å sparke den av seg. Siden min jente på 6 mnd ligger i denne "posen" har jeg ikke sokker på henne. Vi var nettopp i syden og da lå hun kun i body i posen. Hun var god og varm da hun våknet.
WildPrincess Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Om hun vil sparke av seg dyna får hun det. Hun ligger med ullpysj og har en fin tempratur på kroppen, kun litt kald på bena om hun har dratt av seg sokken også. Bretter over dyna før jeg legger meg, men det varer ikke lenge før bena går som trommestikker og dyna er vekke
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Det er derfor det er så bra å tulle dem inn i et teppe istedet for, det sitter på plass gjennom natten;) Jenta mi er 6 mnd nå, og har til dags dato aldri brukt dyne i senga. Syntes dyna virket så stor og klumpete til henne da hun var nyfødt, så da tulla vi henne bare godt inn i tepper istedet for, og d har vi igrunnen bare fortsatt med- veldig greit egentlig. Dyne er oppskrytt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå