Gå til innhold

38,6 er feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har egentlig vært i strålende humør i dag. Spist litt dårlig. Ellers herjet litt med onklene sine. Vi kom litt seint hjem i dag, da var han litt lei seg, sutret en del. Jeg trodde det bare var fordi klokka var blitt litt over leggetid.

Men tok tempen på han da siden han sto å skalv litt, å den viste 38,6.

Det å herje vil vel ikke slå ut når jeg tar tempen?

Det går både skarlagensfeber og den 5. barnesykdommen i bhg. Så kanskje han har fått noe av det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok feber.

Og siden det går så mye i bhg er jo sjansen stor for at han også får det

Skrevet

Jo det å herje kan øke kroppstemperaturen, men ikke til så mye som 38,6 vil jeg tro. Her er det nok noe på gang...så følg med i senkvelden, natt og morgen. God bedring.

Skrevet

Okey. Han hadde vært i ro hvertfall 20 min. før jeg tok tempen så da er det nok noe på gang ja.

Men hvis han sover hele natten, og er helt feberfri i morgen tidlig, ville dere holdt han hjemme i morgen fordet?

Tusen takk for svar!

Skrevet

Heisann. Nei, jeg hadde faktisk holdt han hjemme hvis han har hatt feber idag. jeg la ut et lignende spørsmål her igår, der 6åringen min hadde litt feber i går kveld. Jeg har vært hjemme med henne idag. Hun fikk litt feber nå på kvelden idag og har fått utslett på kroppen som muligens er vannkopper..hehe.

Best å være føre var. På grunn av ditt barn, og andre barn som kan bli smittet om det er noe på gang :)

Og barnehagens rutiner er en feberfri dag hjemme før barnehagestart. God bedring igjen:)

Skrevet

Denne debatten var her i går også, og jeg svarer det samme i dag:)

Ja jeg ville holdt han hjemme siden han har feber i kveld, feberen er høyre på kvelden, så han kan alikevel være syk selv om han ikke har feber før bhg i morra.

Viktig å la han få slappe av en dag hjemme når han har hatt feber, blir som regel fortere frisk hvis kroppen får slappet av også!

Skrevet

Takk for svar!

Da blir lillemann hjemme i morgen uansett :o)

Syns det med feber er vanskelig jeg..

Hva mener dere er feber på morgene? Over 37 eller over 37,5?

Skrevet

over 37,5 på morgenen er feber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...