Gå til innhold

Amming det beste også for mor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gidder ikke sjekke linken, er dritt lei av "amme-hallelujaet". Amming er i alle fall ikke det beste for meg.

Skrevet

Så enig med anonym over her!! Har ei venninne som ammet hele tiden, og den ungen fikk alvorlig grad av astma! Hun er nå 2,5 år. Hun fikk det da hun var ca 7 mnd. Jeg ga mme hele tiden, og min unge har aldri vært syk. Ikke fikk hun reaksjon på vaksinene hun har fått...

Så det er vel opp til hver enkelt hva som er best :)

Skrevet

Amming er nok både vel og bra, men ikke for en hver pris. Knekte meg både psykisk og fysisk med første mann. Følte meg utrolig mislykket siden jeg ikke fikk det til. Både jeg og jenten hadde det bedre når ho begynte med MME.

Skrevet

Lurer på hvor mange år det kommer til å ta helsevesenet før de også skjønner at man må vektlegge den helthetlige situasjonen og det helhetlige mennesket også på barsel. På en del punkter har de det med å henge tiår etter pasientene sine.

Skrevet

Jeg las artikkelen, og denne gangen handlet det ikke om hva som er best for barnet, men for mor...

Jeg har fullammet mine to i 6 mnd, og ammet til begge var over året. De har også vært veldig friske hele veien.

Og jeg har allergier, men mine barn har ikke fått det... om det var ammingen det kan ingen si, og jeg vil si at den beste grunnen til å amme er at maten alltid er klar....

Mye mer jobb med tillegg. Men så er det jo slik at ikke alle får nok melk eller andre problemer, og må gi tillegg, slik er det jo bare.

 

Men dere trenger ikke rakke ned på en artikkel dere ikke har lest!

HÅRSÅR HETER DET..

 

Hvis det er slik at det reduserer faren for kreft og hjertesykdommer, så takk for det, da er jeg glad jeg fikk amme mine barn.

Skrevet

Kjempegreier:-) Min er snart 2 år, og jeg ammer fortsatt litt. Håper jeg slipper unna kreft, det er fæle greier.

 

Synes det er trist at enkelte er så hissige at de angriper selv referater fra vitenskapelige undersøkelser. Er dere virkelig så opptatt av å rettferdiggjøre at DERE ikke ammer, at dere ikke tåler at ANDRE gjør det uten å bli sure?

Morsmelk er jo best som ernæring for barnet, det er vitenskapelig bevist, og ikke noe vits å krangle på. Men om noen ikke får det til eller ikke er motivert, er det vel bedre at ungen får MME enn at den sulter ihjel?

Så hvorfor dette voldsomme raseriet mot forskning som viser at amming er bra? Har dere dårlig samvittighet eller noe? La de som ammer få være i fred!

Skrevet

henger meg på 22:35 :-)

Skrevet

henger meg på 22:35 :-)

Skrevet

Jeg tror de aller fleste prøver å amme. De som av en eller annen grunn ikke kan eller der det ikke fungerer gir mme. For de som ikke ammer er det ikke noe alternativ å amme og det er derfor ikke den beste løsningen for dem. Kreft eller ikke kreft. Blir ikke sint, men blir litt oppgitt. Det virker som noen tror at man setter seg ned å tar et valg for eller mot amming. For de aller aller fleste er det ikke sånn. Mange damer som sliter fælt. For meg gikk det heldigvis kjempegreit, men jeg hadde flaskene klare i tilfelle det skulle bli aktuellt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...