villemo26 Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Er alle her i arbeid? er det noen som har yrker som på en måte tvinger de til å bli sykemeldt? Jeg jobber i industrien, og på mange av avdelingene har ikke gravide lobv til å jobbe, og vet at andre er blitt flyttet fra min til en annen avdeling når de har blitt gravide. Er ganske fysisk tung jobb, og eg blir vanvittig sliten nå for tiden. Har ikke legetime før slutten av neste uke, men kan gå i morgen om jeg vil.. Hva ville dere ha gjort?? vil jo ikke bli flyttet enda, for da skjønner jo alle hva som er på gang, og det er litt tidli. Men sliter meg ut på jobb sånn det er nå. Pluss usikkerheten rundt om det er skadelig. Sorry, blei litt langt....
kattemamma Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Jeg ville dratt til legen med det samme og hørt hva som anbefales. Bedre å bli flyttet nå enn å risikere å miste! Og så bør du ikke slite deg ut heller. Lykke til!
lille frø, mor til to Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Det er lurt å snakke med arbeidsgiver. De vil sørge for å legge forholdene til rette slik at det blir greit for deg å jobbe under svangerskapet. Jeg har sagt i fra på jobben, og har dermed ikke de fysisk tyngste belastningene. Jobber 110% + 50%student. Har tre eksamener nå. Kjenner at det er tøft, men det er liksom lagt opp til at man må bite tenna sammen og stå på.
BJE Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Jeg jobber i ambulansetjenesten, og ble sykmeldt når jeg hadde min første legetime. Den fikk jeg ganske kjapt, da jeg bare forklarte at jeg hadde en arbeidssituasjon som gjorde at jeg ville ha en legetime raskest mulig. Hvis jeg var deg ville jeg gjort noe med situasjonen med en gang, i stedet for å gå å vente. Du skal jo ikke slite deg ut...
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Jeg er 8 + 3 i dag og er sykemeldt til 24.mai, grunnet en sa og en ma i fjor. jeg har en ganske slitsom jobb der det konstant er ståing, gåing, springing... løfting av tunge ting ect. i opp til 8,5 timer i strekk. legen min ville derfor for min del sykemelde meg til den mest usikre delen av svangerskapet er over... Jeg hadde snakket med legen om eventuell sykemelding... skal jo ikke være slik at du er urolig p.g.a jobben...
SuperSizeMe Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Eg vurderer å kontakte lege sjølv no. Er i 12. veke, og trudde eg skulle få tilbake overskuddet no, men neida. Er so trøtt og gåen at eg stort sett ikkje takler meir når eg er ferdig på jobb. Har også veldig vondt i korsryggen og en del stikkinger, så eg føler no at kroppen ber meg roe litt ned. Syns det er veldig tidlig å sette inn tiltak på jobben allerede, men det viktigaste no er at vi tar vare på oss sjølv og den vesle i magen! Men neimen ikkje lett, føler liksom at eg svikter jobben litt... Og for deg som til og med er usikker på om det er skadelig: Eg ville gått til legen! Det er ingen som takker deg for at du sliter deg heilt ut og risikerer både foster og helse på å holde ut på jobb!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå