LilleVildeogMamma Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Jeg har fullammet i 6 mnd. nå og nå mister jeg masse hår! Har bare pistrete, tynt hår igjen. Er dette vanlig?? Noe å gjøre med det?
alvamamma Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Tror det er veldig vanlig. Jeg gjorde også det. Det samme gjorde barselvenninnene mine på samme tid..
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Det er nok normalt ja. Håret mitt begynnte å falle av for fullt ca 3 mnd etter fødselen. Jeg har hår til langt ned på ryggen, og når jeg går med det løst, ligger det hår overalt i huset, så det er igrunn ingen god idè. Ikke vet jeg hvor mange ganger jeg har måttet fjerne mine egne hår fra lillemors hånd.
Expat Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Det har med svangerskapet, ikke ammingen å gjøre! Det kommer tilbake *trøste*
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Det ar ingenting med amming å gjøre at man mister håret ) Vanligvis mister man ca 100-150 hårstrå om dagen, men når man går gravid så mister man ikke så mye.. Så etter fødsel vil alt det håret man skulle ha mistet på de 9 mnd dette av sammen med det man skal miste.. Dvs det detter jo av mye mer hår etter fødselen.. Og det tar gjerne noen mnd før kroppen stabiliserer seg. Rundt den tiden du er i nå.Er derfor man gjerne har så tjukt, fint hår i svangerskapet )
Miza Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Spis b-vitaminer, så kommer det fortere tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå