Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Trenger noen sårt noen råd!! Jeg vil gjerne døpe barnet mitt, men jeg er så flau over min egen familie, og vil ikke ha de i noe selskap sammen med min manns familie og våres venner! Min mor, far og bror klarer bare ikke oppføre seg.. Er det noen her som har hatt dåp, men ikke selskap? Kan jo ikke bare be min manns familie heller.. Håper noen kan hjelpe meg....
Nurkfrid Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Det var leit å høre at du er flau over familien din. Er dette en oppfatning mannen din (og evt. hans familie) deler, eller er det bare du som opplever det sånn? Hva med vennene dine -- er dette noe du har snakket med dem om? Nå var det jo egentlig ikke det du ville ha tilbakemelding på da. Du lurer på om det går an å ha dåp, men ikke selskap. Selvfølgelig gjør det det. Akkurat som det går an å gifte seg (enten på Tinghuset eller i kirka) uten å gjøre et stort nummer ut av det etterpå. Dere må jo ha noen faddere (tror vel det er 2 stk som må til), og kanskje kunne dere gått ut og spist lunsj med dem etterpå? Evt. invitert dem hjem til kaffe og kake? Bare deg og mannen din, barnet og fadderne med sine respektive. Hvis mannen din ønsker å markere det med sin familie, kan dere jo evt. invitere til søndagsmiddag med hans familie uken etterpå. Da slipper du å finne på en unskyldning for din familie. Og da ville jeg ikke invitert venner. Syns uansett at venner ikke har så veldig mye å gjøre i en barnedåp, med mindre de selv er faddere. Håper dette ga noen ideer ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå