Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min to uker gamle sønn har noen perioder på dagen der han våkner (sulten), får mat og så klarer han ikke sovne. Helt tydelig at han er trøtt, men han blir liggende og kave og klynke eller bare ligger og ser rett frem for seg. Hvis vi ikke gjør noe, kan han ligge sånn i flere timer før han til slutt går over til å skrike.

Noen som har opplevd noe liknende? Helsesøster sa sånne små ikke skulle være våkne lenger enn en time om gangen, så vi vil gjerne hjelpe ham til å finne søvnen. Noen ganger sovner han nesten ved puppen/ etterpå, men så er det et eller annet som vekker ham og så klarer han ikke finne tilbake til søvnen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, han er ikke plaget med luft som han ikke får ut??men da ville han kanskje skreket?jeg ville provd å kose og ha endel nærkontakt jeg, om du har mulghet til det...det er jo noen babyer som "sliter" littt med å tilpasse seg livet utenfor livmoren...men er ikke godt å si hva som kan plage han! masse lykke til =)

Skrevet

DET er nok ganske vanlig. Tok helt frem til 3 mnd før min kunne finne søvnen av seg selv. Desverre er det nok oss foreldre sin jobb å få de til å sove. Dvs lirke de vekk fra seg etter man feks har ammet, bysset osv

Min sønn var veldig vanskelig å få til å sove, han var våken fra 12 - 18 med 3 gange 10 min søvn. Han fikk den powernappen, men aldeles ikke nok søvn. Det innebærte at han ikke sov om natten heller. Jeg vil ikke si at man må bysse eller trille, (for man gjør seg fort en bjørnetjeneste) men desverre for min sønn måtte jeg det. Det er enda vanskelig å få han til å sove på dagtid, men kveldstid har han vært en engel å legge siden han var 3mnd.

Ps jeg kjøpte meg bæresjal så jeg kunne gjøre noe annet enn å passe på at han sov.

Skrevet

uff høres ut som min lillemann, og han hadde Kiss, som er en forskyvning i øverste nakkevirvel..kommer etter fødselen. skjekk ut www.kisskidd.no eller kiss-kiddforum.com.. Lillemann fkk behandling hos manuellterapaut og ble helt fin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...