Gjest Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 At fra i år av er det ikke lenger lov til å selge solkremer med kun fysisk filter. Ergo vil de beste solkremene for barn ikke lenger være mulig å kjøpe:(
Gjest Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Hvorfor ikke det da? De er jo så gode til de minste barna slik at de skal slippe å få alt mulig dritt inn i kroppen sin...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Snakker vi en eksplosjon av heldekkende UV drakter nå da tro? Makan... Hva er grunnen til det da? Ender vi opp med parabener uansett da eller?
Medium fikk guttebass Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Dette visste jeg ikke og jeg lurer på hva jeg da skal gjøre med min 3 år gamle gutt. Han er nemlig allergisk mot solkremer med kjemisk filter...
Gjest Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Jeg vet ikke hvorfor, men var på helsekosten i dag for å kjøpe en solkrem til jentene i bhg. Spurte da etter solkrem uten kjemisk filter. En selger av et merke var der og sa at fra 1. juli er det ikke lenger lov. De mener vel kanskje at de ikke beskytter nok. Så mange av de kjente merkene med kremer uten kjemisk filter har derfor ikke produsert kremer i år. De vil ikke lage produktene slik de blir pålagt. Jeg måtte jo ha en krem så nå prøver jeg en jeg aldri før har kjøpt. Den er basert på olivenolje og var veldig lett å smøre ut samtidig som den hadde en behagelig lukt. Har en bekjent som lager kremer. Jeg kjøpte av henne i fjor så skal ta en telefon å høre om hun fortsatt lager kremen.
Gjest Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Da har jeg snakket med anne karin hos www.naturlighudpleie.no og hun har produsert masse solkremer uten kjemisk filter:) Jeg brukte den kremen i fjor og var superfornøyd. Så da vet dere som har interessen at det finnes et alternativ.
Medium fikk guttebass Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Så flott! Takk, for tipset, Leader! )
Gjest Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Bare hyggelig:) Hun hadde faktisk ikke hørt om dette en gang og skulle kontakte mattilsynet i morgen for å sjekke det ut. Det eneste negative med kremen hennes er at den er gul og kan derfor sette flekker på klær. Men det får heller gå tenker jeg....
ventejenta Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Det trenger ikke være parabener i selv om det er kjemisk filter i. Parabener brukes jo som konserveringsmiddel. Det lille jeg har hørt om dette er at det er for å unngå bruken av bl.a. sinkoksid, som er miljøskadelig. Men da kan jeg jo ikke helt se hvorfor ren sinksalve skal være lovlig. Har prøvd å google dette, uten videre hell...
ventejenta Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 nå fant jeg dette: http://www.mattilsynet.no/aktuelt/nyhetsarkiv/kosmetikk/sinkoksid__zno__som_mulig_uv_filter_ndash__e_s_68911
Gjest Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Finner ikke noe jeg heller. Kanskje det de sa på helsekosten bare er tull?
Medium fikk guttebass Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Hm, rart at det ikke finnes noen artikler om dette? Dette må undersøkes nærmere! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå