ditte&malusken&lillebror Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Har en ganser som er like mye hvit som blå. Skal jeg vaske den med fargete klær eller hvite klær? Bør jeg vaske den alene? Hvilket vaskepulver skal jeg bruke? Det for hvite eller det for fargete klær? Vil jo hverken at blåfargen skal bli blass eller at hvitfargen skal bli gråaktig.. Ikke en grusom problemstilling altså, men lurer likevel:)
Mamma2OO5 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Jeg vasker sånne klær med middel for fargede klær. Regner med at fargen ikke smitter siden den er sammen med hvit. Noen hvitvaskmiddel inneholder blekemiddel og tenker derfor at det ikke er så lurt når det er farger på plagget. Mulig jeg tar helt feil!
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Jeg hadde vasket den med like klær, med vaskepulver for fargede klær, men ikke over 40 g.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 21. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2009 Men er det ikke det at det er litt blekemiddel i vaskemiddelet for hvite klær som gjør at det hvite holdet seg hvitt og ikke blir gråaktig? Er jo ikke så fint det heller..
Mamma2OO5 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Jeg ville faktisk vasket den aleie, for andre klær kan farge det hvite.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Sammen med fargede klær, som har blitt vaska endel ganger og ikke farger av.... 40 grader med flytende vaskemiddel for farga klær er mitt tips...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå