Masaili <3 Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Nå har det seg slik at mammaen min har fått beskjed om at hun må kvitte seg med hunden pga store astmaplager... Hunden er 6år gammel, og blanding av buhund og elghund og verdens snilleste!!! Jeg er villig til å overta henne, men har ikke snakket med mannen enda... han vil ikke ha hund, og sannsynligvis ikke en som er så gammel (han vil nok heller ha en valp hvis vi skal ha hund) og dette forstår jeg jo... Men jeg vil ihvertfall prøve å ha henne, om ikke annet enn en prøveperiode for å se om det fungerer.... Jeg er utrolig glad i den hunden, og det er ungene også, og hvis ikke vi tar henne, så må hun mest sannsynlig avlives... Men hvordan skal jeg legge dette frem for mannen på en skikkelig måte? Vet jo godt han er skeptisk, og det forstår jeg... hjelp??
to gull Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Du må fokusere på alt det positive. Jeg går ut ifra at du er klar over hvor mye arbeid det er med hund, spesielt med små barn. Hos oss var også mannen min skeptisk, men jeg klart å overtale ham, mest fordi vi fant den herligste hunden du kan tenke deg. Etter hvert har de to blitt best buddies og det har blitt hans hun og ikke min. Jeg tror han elsker den alenetiden han får når han og hunden er på tur. Og barna og hunden elsker å leke sammen. Nei, selv om jeg i røyte perioder angrer litt, ville jeg ikke vært foruten hunden. Vet ikke om dette hjalp deg så mye, men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå