Miza Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Min lille 6 ukers gamle sønn er så inmari tett i nesa. Har vært det siden fødselen... Vi fikk henvisning til øre-nese-hals-spesialist på 6.ukerskontrollen, og fikk en krem av han til å smøre inne i nesa 3 ganger i døgner, samt at vi spyler med saltvann ved behov, og bruker nesepumpe. Dette fungerer kjempebra om dagen. Men om kvelden... Han blir potte tett så fort klokka passerer 21... Jeg spyler med saltvann og jeg smører, men han er like tett. Vi har hevet sengen ved hode-delen, vi har hevet vår seng, men uansett hvor han ligger må han slite seg igjennom 15-20 minutter med slimsvelging og sutring før han sovner, hvis han sovner... Når det er som værst, sovner han kun på mammas skulder. Og da får ikke jeg sove noe videre... Vi har også forsøkt å sprute morsmelk i nesa, men fikk besked av ø/n/hals-spes. at dette frarådes, fordi morsmelken er så tykk, at den gjør mer skade enn gagn. Etter at vi begynte med kremer er det ikke lenger synlig snørr ytterst i nesen, men vi hører det lenger bak i nesen, og får det ikke ut, hverken med pumpe eller saltvann. Hjeeeeelp!
hurra1234 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Det kan i alle fall være lurt å sørge for å ha det støvfritt der han sover og generelt i huset.Og ikke ha det for varmt på soverommet. Det hjelper i alle fall for voksne tette neser
WildPrincess Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Vi hadde akuratt det samme med vår frøken. Fulgte mye av det du skriver uten at det hjalp nevneverdig. Fikk jordmorsug på sykehuset og brukte det med forsiktighet. Her fikk vi sugd ut det som lå litt bak og plagdes henne(samboer jobber som ambulangsearbeider så mulig det er derfor vi fikk det, men du kan jo spørre pent om å få en opplæring i bruken). Bruker man det for mye irriterer man slimhinnene også er man egentlig like langt. Så det er vel litt diskutert om man bør bruke det eller ikke. La henne på eget rom der vi styrte temperaturen. En tur i svømmehallen en gang i uka var også veldig effektivt. Et par, tre dykk under vann også fikk hun rensket litt opp Ikke så langvarig effekt, men dog Meeeen det blir bedre når ungen blir litt større. Når har hun ikke hatt store problemer siden un var ca 3 mnd, men vi merker det fremdeles ved at hun bor fort tett i nesa. Nå er hun 7 mnd og pusteprobelmene hun hadde de første ukene har hun heldigvis ikke hatt igjenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå